اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در مشهد جان هفت نفر را نجات داد

۱۴۰۰/۱۰/۰۵ - ۱۱:۲۳:۳۹
کد خبر: ۱۲۷۸۴۳۸
اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در مشهد جان هفت نفر را نجات داد
اعضای بدن بیمار مرگ مغزی ۴۱ ساله ساکن مشهد به هفت بیمار نیازمند عضو اهدا و پیوند زده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی این دانشگاه گفت: در هزار و صد و بیست و نهمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی این دانشگاه، بدن "صادق صوفی حسن‌آبادی" بیمار مرگ مغزی که از بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد معرفی شده بود، پس از تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده‌ وی در بیمارستان منتصریه این شهر تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به ۲ مرد ۲۶ و ۲۸ ساله ساکن تربت‌حیدریه و مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند اهدا و  پیوند زده شد.

وی ادامه داد: کبد مرحوم صوفی در بیمارستان منتصریه مشهد به زن ۴۳  ساله ساکن تربت‌جام و قلب این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان امام رضا (ع) این شهر به زن ۲۶ ساله ساکن مشهد پیوند شد.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی نیز برای پیوند به بانک چشم این دانشگاه و قسمتی از پوست بدن وی هم به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) این شهر ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیرپوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است. انتهای پیام

 

نظر شما