ادارات مربوطه در کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب به مسئولیت خود عمل کنند

۱۴۰۰/۱۰/۰۵ - ۱۲:۴۳:۲۱
کد خبر: ۱۲۷۸۴۹۵
ادارات  مربوطه  در کنترل  جمعیت  سگ های  بلاصاحب  به مسئولیت  خود  عمل  کنند
شهردار خرم آباد گفت : اداراتی که عضو کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان هستند، به مسئولیت خود عمل نمی کنند.

به   گزارش  خبرگزاری   برنا  از  لرستان  ؛   سعید فتوحی شهردار خرم آباد در حاشیه بازدید از  محل نگهداری از سگ های بلا صاحب، اظهار کرد: طبق دستورالعمل کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب که توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ابلاغ شده است، در کارگروه شهرستان کنترل جمعیت ناقل بیماری به انسان چند مدیر اجرایی شهرستان عضو هستند.

او افزود: رئیس این کارگروه فرماندار شهرستان است، و دیگر نفرات شامل: شهرداران، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان، رئیس مرکز بهداشت شهرستان، رئیس دامپزشکی، بخشدار، دهیار و نماینده انجمن حمایت از حیوانات است.

فتوحی گفت: متاسفانه تمام اداراتی که مرتبط با موضوع هستند، به نوعی از زیر بار مسئولیت شان شانه خالی کرده اند، و همه چیز بر دوش شهرداری افتاده است.

شهردار خرم آباد  تصریح کرد: ما در حد توان برای ساماندهی پناه‌گاه نگهداری از سگ های بلاصاحب اقدام کرده ایم، هر چند که می دانیم با شرایط مطلوب فاصله داریم، اما از زیر بار مسئولیت مان شانه خالی نکرده ایم.

 فتوحی ادامه داد: در بحث جمع آوری، جداسازی نر و ماده و اقامت گاه، شهرداری به تنهایی بیشتر از این کاری از دستش ساخته نیست، بقیه ادارات که عضو کارگروه هستند باید پای کار آمده و به مسئولیت قانونی خود عمل کنند.

او  با اشاره به کلیپ منتشر شده از پناه گاه نگهداری از سگ های بلاصاحب متعلق به شهرداری در فضای مجازی، یادآورشد: اگر چه همنوع خواری در بیشتر گونه های حیوانی یک رفتار همیشگی نیست، اما بعضی از حیوانات گاه گداری رفتارهایی از این قبیل دارند، این رفتارها نتیجه عوامل محیطی ازدحام جمعیت و یا حتی ممکن است بر اساس غریزه بقا باشد.

 انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز