معتمدیان: زمینه برای گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی دو استان آذربایجان غربی و اربیل فراهم است

۱۴۰۰/۱۰/۰۶ - ۰۹:۰۶:۰۴
کد خبر: ۱۲۷۸۷۹۹
معتمدیان: زمینه برای گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی دو استان آذربایجان غربی و اربیل فراهم است
استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم حل مشکلات مرزی بین این استان و اربیل عراق گفت: آذربایجان غربی نگاه ویژه ای برای توسعه مناسبات مختلف بویژه در حوزه تجاری و اقتصادی با همسایگان و کشورهای منطقه دارد .

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان در نشست بررسی راهکارهای توسعه روابط آذربایجان غربی و استان اربیل عراق که با حضور مسئولان و مدیران حوزه اقتصادی  و مرزی ۲ طرف برگزار شد بیان کرد : راه های همکاری گسترده ای بین این دو استان وجود دارد که می توان با اهتمام در راستای ارتقای مراودات و تعامل بیشتر گام های بلندتری در این خصوص برداشت.

استاندار با بیان اینکه نگاه ویژه ای به مرز تمرچین برای توسعه تجارت آذربایجان غربی داریم تصریح کرد: در صدد هستیم با استفاده از ظرفیت های این مرز  مسیر های جدید ترانزیت و صادرات محصولات تولیدی استان به کشورهای مختلف ایجاد کنیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به افزایش ترددها از طریق اربیل ادامه داد: می توان از ظرفیت استان اربیل برای دسترسی به عتبات عالیات و اعزام زائران استفاده کرد که البته این امر سابقه تاریخی نیز دارد.

معتمدیان با قدردانی از استاندار اربیل عراق در خصوص فراهم شدن زمینه  برگزاری نمایشگاه توانمندیهای اقتصادی آذربایجان غربی در اربیل  بیان کرد: آمادگی برپائی نمایشگاه‌های اختصاصی از تولیدات استان را در شهرهای اربیل و دهوک عراق داریم .

وی همچنین بر توسعه مناسبات تجاری بین آذربایجان غربی و اربیل در حوزهای گردشگری به ویژه گردشگری سلامت تاکید کرد و گفت: ظرفیت های مناسبی در حوزه های مختلف بویژه در حوزه بهداشت و درمان در استان وجود دارد و نگاه ، در روابط با همسایگان توسعه حداکثری و همه جانبه است و حد و مرزی برای گسترش روابط قائل نیستیم.

استاندار آذربایجان غربی با ابراز خرسندی از بیان دیدگاه های بین ۲ طرف به ویژه در مراودات مرزی و نقطه صفر مرز بین این استان و اربیل عراق، اضافه کرد: خروجی این نشست می تواند نتایج موثر در راستای حل این مشکلات باشد و ما در این خصوص از تمامی ظرفیت های موجود و قانونی استفاده می کنیم.

معتمدیان بر لزوم برقراری مداوم پرواز بین ارومیه و اربیل و بلعکس تاکید کرد و ادامه داد: برقراری این خط پروازی می تواند در توسعه روابط و همکاری‌های اقتصادی بسیار موثر باشد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز