استاندار: تقویت تعامل دولت و بخش خصوصی در کردستان ضروری است

۱۴۰۰/۱۰/۰۶ - ۰۹:۲۴:۵۶
کد خبر: ۱۲۷۸۸۱۷
استاندار: تقویت تعامل دولت و بخش خصوصی در کردستان ضروری است
استاندار کردستان ضمن تاکید بر تعامل بخش خصوصی و دولت در این استان، گفت: ریل‌گذاری برای توسعه پایدار کردستان یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا در دیدار با اعضای هیات نمایندگان دوره نهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در محل سالن جلسات شهدای گمنام استانداری با بیان این مطلب اظهار داشت: به دلیل اهمیت ارتباط با اتاق بازرگانی برگزاری جلسات مستمر و هفتگی به ویژه با فعالان اقتصادی بخش خصوصی با جدیت پیگیری می شود.

وی افزود: باید روند تعامل و همکاری بین دولت و بخش خصوصی برای رفع مشکلات و نارسایی های در عرصه اقتصادی استان تقویت شود.

زارعی کوشا ادامه داد: در کردستان ظرفیت های بسیار خوبی داریم ولی شرایط حال حاضر استان هیچ تناسبی با توانایی ها استان ندارد.

استاندار کردستان عنوان کرد: باید با استفاده از همه امکانات و توانایی های استان برای جبران این کاستی ها و عقب ماندگی های تلاش کنیم.

زارعی کوشا بیان کرد: ساختار بودجه سال ۱۴۰۱ متحول شده و در جهت اصلاح مسیر حکمرانی اقتصادی قرار خواهد گرفت و این اصلاح ساختار سالها دغدغه و مطالبه مقام معظم رهبری بوده است که خوشبختانه این مهم در لایحه بودجه سال آتی و در نگاه دولت سیزدهم عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: ادامه مسیر پروژه محوری شرایط را بهتر نخواهد کرد و باعث رونق اقتصادی و توسعه نخواهد شد.

استاندار کردستان همچنین به وضعیت توسعه روستایی اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه در طول ۴۰ سال اخیر امکانات زیادی به روستاها داده شده ولی به دلیل عدم توجه به مقوله اشتغال در این مناطق عملا شاهد خالی شدن روستاها و مهاجرت مردم به حاشیه شهرها هستیم که موجب هدر رفتن این سرمایه ها شده است.

وی با بیان اینکه باید برای توسعه پایدار طرحی نو داشته باشیم، گفت: باید با تفکر اقتصاد محوری و شاخص محوری برای تمرکز گرایی و عدالت اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته به خصوص در کردستان تلاش کنیم.

زارعی کوشا همچنین با اشاره به اینکه حالا نوبت توسعه کردستان است، بر لزوم تحقق اهداف صندوق پیشرفت و عدالت تاکید کرد و گفت: همه باید در برابر تغییر شاخص ها مسئول و پاسخگو باشیم و برای ارتقا شاخص های توسعه استان با همه وجود تلاش خود را مضاعف کنیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه از امروز باید برای آینده اقتصادی استان ریل گذاری کنیم، یادآور شد: متاسفانه امروز جزء استانهای با بیکاری بالا در کشور هستیم و باید برای جبران این وضعیت برنامه ریزی نموده و بویژه از ظرفیت صندوق پیشرفت و عدالت برای توسعه پایدار استان در سال آینده استفاده کنیم.

وی خطاب به اعضای اتاق بازرگانی سنندج خواستار مشارکت و حضور پررنگ فعالان اقتصادی برای تحقق اهداف صندوق پیشرفت و عدالت با همکاری دستگاه های اقتصادی استان شد.

زارعی کوشا واگذاری امور به مردم را یکی از راه های مهم رسیدن به توسعه پایدار به خصوص در حوزه اقتصادی در استان و کشور برشمرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در واقع رسیدن به امنیت پایدار بدون تحقق امنیت اقتصادی امکان پذیر نیست و راه رسیدن به امنیت دست یابی به توسعه اقتصادی است.

استاندار کردستان از علاقمندی و اعلام آمادگی تیم اقتصادی دولت برای کمک به توسعه پایدار کردستان خبر داد.

وی بر لزوم حضور حداکثری حوزه اقتصادی استان در نمایشگاه های اقتصادی در اقلیم کردستان عراق و نیز سایر نمایشگاه بین المللی تاکید کرد.

زارعی کوشا گفت: به زودی طی مراسمی مراحل اجرایی منطقه آزاد بانه و مریوان آغاز خواهد شد.

استاندار کردستان در پایان تصریح کرد: توجه به توسعه سرمایه گذاری باید در نگاه و تفکر مدیران استان به صورت جدی دنبال شود و در حقیقت مدیر باید تسهیل کننده سرمایه گذاران در استان باشد.

در جریان برگزاری این نشست ابتدا اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج به بیان دیدگاه های خود در راستای توسعه پایدار استان و لزوم کمک به سرمایه گذاری بخش خصوصی پرداختند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز