برگ سبز خودرو در محاکم قضایی به عنوان سند مورد قبول نیست

۱۴۰۰/۱۰/۰۶ - ۱۶:۴۳:۳۹
کد خبر: ۱۲۷۹۱۳۱
مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌غربی گفت: در صورت عدم ثبت اسناد انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی، برگ سبز در محاکم قضایی به عنوان سند مورد قبول نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، امیرجوان کیا در حاشیه نشست خبری رئیس کانون سردفتران و دفتریاران که به مناسبت گرامیداشت روز ۶ دی (روز دفاتر اسناد رسمی، سردفتران و دفتریاران) برگزار شد گفت: قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد ضمن نظارت بر فعالیت های دفاتر اسناد رسمی، خود را موظف به حمایت از آنان در مقابل تبلیغات منفی و جوسازی به وجود آمده می دانند.

وی با اشاره به اینکه ماده ۲۹ قانون ثبت اسناد و املاک به اندازه کافی شفاف بوده و نیاز به تفسیر ندارد تصریح کرد: متن این ماده به صراحت دفاتر ثبت اسناد رسمی را تنها مرجع صدور سند رسمی می داند اما برخی محافل با فرافکنی باعث ایجاد سوءتفاهم شده اند!

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به جوسازی ایجاد شده در خصوص دریافت هزینه های اضافی توسط دفاتر ثبت اسناد یادآور شد: تمام هزینه های دریافتی تکلیف مجلس در قانون بودجه هر سال بوده و اغلب آن حق و حقوق دولتی به شمار می آید و  تنها ۵ تا ۷ درصد هزینه های اخذ شده هنگام ثبت سند به عنوان حق الثبت به دفاتر رسمی اختصاص داشته و الباقی هزینه های مذکور مربوط به مالیات، ارزش افزوده و سایر عوارض دولتی است.

وی با هشدار نسبت به تبعات سنگین تداوم رویه فعلی و عدم ثبت رسمی اسناد نقل و انتقال وسایط نقلیه تاکید کرد: ضروری است طبق قانون، نقل و انتقال وسایط نقلیه در دفاتر ثبت اسناد رسمی انجام شود.

جوانکیا با اشاره به رای شورایعالی ثبت در خصوص لزوم تنظیم اسناد نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی اظهار کرد: در صورت عدم ثبت اسناد انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی، برگ سبز در محاکم قضایی به عنوان سند مورد قبول نخواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز