نجات جان ۶ کوهنورد قزوینی در کول جنو

۱۴۰۰/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۳:۲۴
کد خبر: ۱۲۸۰۱۳۷
نجات  جان  ۶  کوهنورد  قزوینی  در کول جنو
6 کوهنورد قزوینی از خطرمرگ در کول جنو اشترانکوه نجات یافتند.

به  گزارش  خبرگزاری  برنا  از  لرستان  ؛  روابط عمومی هیات کوهنوردی لرستان طی گزارشی در خصوص نجات جان این کوهنوردان ، اعلام کرد:   روز دوشنبه مورخ ۶ دی ماه یک تیم شش نفره متشکل از چهار نفر آقا و دو نفر خانم از استان قزوین وارد شهرستان ازنا شده و قصد صعود دو روزه به قله کول جنو را دارند کوهنوردان ظهر هنگام از روستای کمندان به سمت پناهگاه حرکت می کنند در ساعت ۸ شب به پناهگاه کول جنو رسیده و  شب را در همان پناهگاه تا صبح سر می کنند و فردا اول صبح راس ساعت هفت اقدام به صعود می نمایند.

 با توجه به حجم برف و به علت اینکه از مسیر اصلی صعود نکرده  با توجه به  سختی کار و شرایط دشوار و همچنین با توجه به اینکه دیر هنگام به قله می رسند و هوا تاریک می شود با توجه به تجهیزات در همان نزدیکی قله بیواک کرده و با توجه به تحلیل رفتن نیروی بدنی هر دو خانم گروه به نیروهای امدادی اعلام حادثه می کنند.

مورخ هشتم دیماه ۱۴۰۰ ساعت ۱:۱۶ طی یک تماس تلفنی با جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا مبنی بر اینکه ۶ نفر کوهنورد که شامل ۴ نفر آقا و ۲ نفر خانم بودند در قله کولجنو در مسیر برگشت بالای شصت خدا دچار مشکل شده اند بلافاصله جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا به دو تیم امداد و نجات و کوهستان خود فراخوان زد و با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند.

با توجه به شرایط جوی بسیار ناپایدار و برف و کولاک در اشترانکوه با تلاش و مشقت بسیار و با توان بالا عملیات به صورت زمینی انجام شد.

طی تماس های تلفنی توسط آقای خلیلی از امدادگران با تجربه و فنی هلال احمر ازنا با کوهنوردان گرفتار شده جهت حفظ آرامش خود و همچنین راهنمایی‌های لازم جهت حرکت به سمت پایین و تلاش تیم پیشرو هلال احمر ازنا با توجه به حجم بالای برف بوران و کولاک خوشبختانه تیم پیشرو بعد از ۷ ساعت تلاش توانستند به کوهنوردان گرفتار شده برسند و پس از انجام ریکاوری به سمت پایین حرکت کردند.

ضمنا با توجه به اینکه شرایط جوی بسیار ناپایدار و قابل تغییر بود یک تیم امداد و نجات کوهستان از جمعیت هلال احمر شهرستان الیگودرز در  پناهگاه کول جنو مستقر شدند که در صورت نیاز به کمک به تیم های پیشرو ملحق شوند.

بعد از اینکه کوهنوردان به پناهگاه کولجنو انتقال داده شدند پس از استراحت کوتاه و با توجه به اینکه شرایط جوی لحظه به لحظه بدتر میشد شروع به حرکت به سمت پایین و به سمت روستای کمندان کردند.

در ضمن یک تیم هم از هئیت کوهنوردی شهرستان ازنا جهت کمک در زیر پناهگاه به تیم های امدادی هلال احمر ازنا ملحق شد و خوشبختانه بعد از ۱۷ساعت عملیات سنگین هر شش کوه‌نورد و کلیه نیروهای عملیاتی صحیح و سالم به روستای کمندان رسیدن و عملیات راس ساعت ۶ بعد از ظهر به پایان رسید.

امدادگران حاضر در عملیات:

آقایان شاهین جان بزرگی، مصطفی خلیلی، علی جان بزرگی، محمدرضا جان بزرگی، محمد جان بزرگی، محسن مهدوی، محمد هموله، مصطفی رضایی

تیم پشتیبان :فردین لک محمدرضا رمضانی ، ابوالفضل توکلی، محمد جودکی، امین لک ،امیر کشاورز

با تشکر از کلیه امدادگران و کوهنوردانی که ما را در این عملیات همراهی کردن و اداره محترم هواشناسی شهرستان ازنا

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز