کارشناسی تخصصی قبل از اجرای سدها، مانع اتلاف هزینه است

۱۴۰۰/۱۰/۰۹ - ۰۷:۲۱:۱۰
کد خبر: ۱۲۸۰۱۴۴
کارشناسی تخصصی قبل از اجرای سدها، مانع اتلاف هزینه است
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل با تاکید بر کارشناسی های تخصصی پیش از اجرای هر پروژه را گامی برای کاهش هزینه و جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، سید کمال الدین میرجعفریان در جلسه شورای فنی استان با انتقاد از برخی بی توجهی ها در سال های گذشته به مطالعات و پیش بینی های تخصصی در اجرای سدها افزود: باید پیش بینی های لازم برای امکان آبگیری سدها قبل از اجرا انجام می شد تا از مشکلات بعد آبگیری پیشگیری بعمل می آمد.

وی با اشاره به کاهش آب سفره های زیرزمینی در دشت اردبیل گفت: اجرای طرح های آبخیزداری در سال های گذشته می توانست از هدر رفت آب‌های زیرزمینی و خشک شدن چشمه ها جلوگیری نماید.

میرجعفریان هدایت مناسب روان آب ها و تسریع در اجرای سدها را گامی برای جلوگیری از فرو نشست دشت اردبیل دانست و اظهار کرد: اگر در روند اجرا تسریع نشود، هیچ امکانی برای انجام اقدامات جبرانی و پیشگیری از عواقب فرونشست دشت اردبیل نخواهد بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در ادامه با اشاره به پیشنهاد استفاده از تکنولوژی ساخت بتن در شرایط هوایی سرد اردبیل، ضمن استقبال از این تکنولوژی خواستار بررسی کیفیت تولیدات با این روش شد.

وی بیان کرد: لازم است آزمایش های مرتبط از سوی آزمایشگاه مکانیک خاک انجام تا نتیجه ای که حاصل می شود دچار خدشه نشود.

در این جلسه نماینده آب منطقه ای استان گزارشی از روند اجرای سدهای در حال احداث ارایه کرد و مصوبات کارگروه پیمان بررسی شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز