آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا ۱۰ دی ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۱۰/۱۰ - ۱۱:۳۷:۵۴
کد خبر: ۱۲۸۰۵۳۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا ۱۰ دی ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا ۱۰ دی ۱۴۰۰ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل این تعداد بستری روزانه مبتلایان کرونا در استان اردبیل را ۱۷۵ نفر از کمتر بالاترین رکورد ثبت شده در این استان ذکر کرد.

دکتر شهرام حبیب زاده با اشاره به کاهش مجموع مبتلایان بستری کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل به ۱۱۶ نفر پس از ۶ ماه گفت: این آمار نیز ۷۸۱ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در این استان است.

وی در ادامه افزود: با فوت چهار نفر دیگر از مبتلایان کرونا طی شبانه روز گذشته، مجموع جان‌باختگان بیماری کووید.۱۹ در این استان به ۲ هزار و ۶۱۱ نفر رسید.

این مسئول وضعیت شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل را پایدار اعلام کرد و با اشاره به احتمال اوج‌گیری شیوع کرونا در این استان بیان کرد: شیب نزولی شیوع این بیماری با روندی کند ادامه دارد.

دکتر حبیب‌زاده با اشاره به بستری شدن ۲۶ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل طی شبانه روز گذشته اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۲۶ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اضافه کرد: هم‌اکنون به جز شهرستان پارس‌آباد که در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارد، بقیه شهرستان‌های استان شامل بیله‌سوار، نیر، کوثر، گرمی، سرعین، خلخال، اصلاندوز، نمین، مشکین‌شهر و اردبیل در وضعیت آبی شیوع قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه اعلام کرد: هم اکنون شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در وضعیت آبی قرار دارد، ولی با تایید ابتلای یکی از شهروندان استان اردبیل به سویه اومیکرون کرونا در استان هرمزگان، بیم شیوع موج ششم کووید.۱۹ در این استان افزایش یافته است.

دکتر حبیب زاده با تاکید بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضا‌های سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی اظهار کرد: کیت تشخیصی اومیکرون در استان وجود دارد و برای مواردی که سابقه تماس با فرد مبتلا داشته‌اند، استفاده خواهد شد، ولی مرسوم است که بعد از غالب شدن یک سویه در کشور، نیاز به انجام تست نیست و موارد مثبت بیماری از نوع اومیکرون خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز