سیاست های ابلاغی جوان سازی جمعیت نیازمند بازنگری است

۱۴۰۰/۱۰/۱۲ - ۰۹:۱۹:۳۹
کد خبر: ۱۲۸۱۱۳۵
سیاست های ابلاغی جوان سازی جمعیت نیازمند بازنگری است
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: سیاست های ابلاغی جوان سازی جمعیت از سوی دستگاه های بالادستی نیازمند بازنگری و بومی سازی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، رضوان باقلاچی در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان در اداره کل ثبت احوال گفت:در سیاست های ابلاغی جوان سازی جمعیت، حمایت از کودکان، حمایت از خانواده و حمایت از سالمندان نیاز به بازنگری و بومی سازی است و در این راستا اگر نهادهای دولتی و غیر دولتی به صورت عملیاتی و بدون موازی کاری اقدام کنند، مشکل اساسی ایجاد نخواهد شد.
دبیر کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان افزود: طبق آمارها در موضوع جمعیت وضعیت مطلوبی نداریم و طی چند سال آینده شاهد کاهش جمعیت و افزایش جمعیت سالمند در جامعه خواهیم بود و در این خصوص نیازمند آن هستیم که از طریق اساتید، نخبگان، پیشکسوتان، کارشناسان و صاحبنظران هم افزایی صورت گرفته و نسبت به جوان سازی جمعیت بصورت اصولی و فارغ از نسخه پیچی های عمومی اقدام نماییم.
باقلاچی بیان کرد: خواسته و مطالبه عموم مردم در بحث جمعیت و جوانی جمعیت این است که اگر نسخه واحد ایجاد کنیم، شاید مشکلاتی در آینده ایجاد شود و پیش از الگوسازی باید اقشار مختلف را در نظر بگیریم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در بخش دیگر سخنانش گفت: متاسفانه در برخی آسیب های اجتماعی رتبه اول تا پانزدهم کشور را داریم و کاهش این آسیب ها نیازمند عزم عمومی با برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است.
وی با اشاره به اینکه از ظرفیت رسانه ها برای رشد جمعیت و پیشگیری از آسیبها بصورت موثر استفاده نشده است افزود: با توجه به تفاوت دلایل آسیبهای اجتماعی هر شهر، هر روستا، هر منطقه و هر محله، باید نسخه خاصی برای هر شهرستان ارائه شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز