نماینده ولی فقیه در مازندران: فرهنگسازی برای انتخاب نام نیکو بر فرزندان ضروری است

۱۴۰۰/۱۰/۱۲ - ۱۱:۲۴:۲۲
کد خبر: ۱۲۸۱۳۱۵
نماینده ولی فقیه در مازندران: فرهنگسازی برای انتخاب نام نیکو بر فرزندان ضروری است
حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه انتخاب نام نیک برای فرزندانمان نشان از اعتقاد و باورهای دینی ما دارد، بر ضرورت استفاده از ظرفیت محافل و مجالس سوگواری ائمه اطهار(ع) در راستای فرهنگ‌سازی برای انتخاب اسماء نیک برای فرزندان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران ، حجت الاسلام والمسلمین  محمدباقر محمدی لائینی  در نشست با «مجتبی فاطمی» مدیرکل ثبت احوال مازندران ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سلیمانی و روز ثبت احوال با بیان اینکه هویت شخصی یک فرد بسیار مهم است، اظهار کدر:‌اینکه هرچه بهتر مشخص و اطلاعات فردی یک انسان مشخص باشد به خودی خود جلوی بسیاری از مفاسد و ناامنی ها گرفته می شود.

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه هرچه بیشتر به سمت دولت الکترونیک پیش برویم حذف شناسنامه و دیگر کارت ها و دفترچه ها ضروری خواهد بود، افزود: باید به جایی برسیم که با تایپ کد ملی در سیستم های اداری تمامی اطلاعات و مشخصات فرد قابل مشاهده و بهره برداری باشد.

وی به مهاجرت های افراد در کشورهای مختلف به ویژه ایران اسلامی اشاره و بیان کرد: برخی افراد بدون هویت شناسنامه ای از راه های غیرقانونی وارد کشور می شوند و آسیب های متعددی را همراه دارد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه دقت و توجه در درج اطلاعات فردی افراد در شناسنامه ها از اهمیت بالایی برخردار است، گفت: در صدور شناسنامه ها دقت به عمل آید که برای مردم اصلاح مشخصات معضل نشود.

وی با بیان اینکه ثبت احوال بیس و زیربنا هر فعالیتی است، اظهار کرد: هر کاری از آسیب ها و نقاط ضعفی برخوردار است که باید آسیب ها و مشکلات با هدف سلامت کار اداری شناسایی و مرتفع شود.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه شناسنامه نمایه یک شخص است، گفت: انتخاب نام فرزند نیز مهم است.متاسفانه انتخاب برخی اسامی در بین مردم امروز نشان دهنده ورود فرهنگ بیگانه در جامعه است.

وی بیان کرد: اسامی اهل بیتی و یا اسامی ایرانی اصیل باید در دسترس مردم باشد و به گونه ای تعصب و غیرت ملی تربیت شود که مردم گرایش به انتخاب اسامی ملی خود داشته باشندو بی هویت و سبک مایه نباشند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه ملت باید سنگین باشد، ادامه داد: ملت سبک خود را می بازد و قدرت حفظ کردن خود را نخواهد داشت. در مقابل ملتی که ریشه دار باشد و عزت ملی در بین آن ملت فرهنگ سازی شده باشد زود در مقابل امواج تبلیغاتی بیگانگان مغلوب نخواهد شد.

وی با بیان اینکه انتخاب نام نیک برای فرزندانمان نشان از اعتقاد و باورهای دینی ما دارد، اذعان کرد: گزینش نام فرزند بسیار مهم است.

حجت الاسلام محمدی لائینی بر ضرورت استفاده از ظرفیت محافل و مجالس سوگواری ائمه اطهار(ع) در راستای فرهنگ‌سازی برای انتخاب اسماء نیک برای فرزندان تاکید کرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز