هواشناسی مازندران فعالیت دریایی در خزر را ناامن اعلام کرد

۱۴۰۰/۱۰/۱۲ - ۱۱:۳۶:۳۷
کد خبر: ۱۲۸۱۳۲۳
هواشناسی مازندران فعالیت دریایی در خزر را ناامن اعلام کرد
هواشناسی مازندران با انتشار هشدار سطح نارنجی ، هرگونه فعالیت دریایی اعم از گردشگری و صید و صیادی در خزر را برای چند روز آینده ناامن اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران ، اداره کل هواشناسی مازندران در این اخطاریه تاکید کرد که با شکل‌گیری تدریجی جریان‌های شمالی سطح زمین همراه با عبور موج از تراز میانی جو که باعث وزش باد شدید می شود ، دریای خزر از اواخر وقت امروز یکشنبه تا پایان بعد از ظهر روز سه‌شنبه چهاردهم دی ماه جاری مواج و توفانی می شود.

طبق اعلام هواشناسی ، در این مدت بیشینه سرعت وزش باد شدید تا ۱۸ متر بر ثانیه از سمت غرب و شمال غربی پیش بینی شده است که باعث شکل گیری امواج بین ۲.۵ تا سه متر خواهد شد .

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر مناطق ساحلی ، مناطق دور از ساحل استان را هم متاثر خواهد کرد که در نتیجه آن نه تنها احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک وجود دارد ، بلکه فعالیت های صیادی ، بندری و حمل و نقل دریایی هم دچار اختلال خو اهد شد .

هواشناسی مازندران از شهروندان استان و مسافران و همچنین صیادان و دیگر فعالان حوزه دریای خزر خواسته است تا در این مدت از انجام هرگونه فعالیت دریایی خودداری کنند.
هواشناسی، شرایط جوی مازندران طی روز جاری را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از اواخر شب به تدریج  ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده باران پیش‌بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران در روز دو‌شنبه ابری همراه با بارش باران، کاهش دما، وزش باد نسبتاً شدید و در ارتفاعات مه آلود با بارش باران و برف پیش بینی شده است که بتدریج از اواخر شب از شدت ناپایداری‌ها کاسته می‌شود. 

هوای مازندران در روز سه‌شنبه صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دما پیش‌بینی شده است ، اما با فعال شدن دوباره سامانه بارشی، شرایط جوی مازندران در روز چهارشنبه ابری همراه با کاهش دما و بتدریج با بارش باران و وزش باد نسبتا شدید همراه می شود. در ارتفاعات نیز وضعیت جوی مه آلود با بارش باران و برف همراه خواهد شد.

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که با خارج شدن سامانه سرد بارشی، هوای مازندران در روزهای پنجشنبه و جمعه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما خواهد بود و از اواخر جمعه شب آسمان استان ابری و با وزش باد همراه است.

جدول داده‌های آماری هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که ساری با ۱۵.۴ و رینه لاریجان با ۵.۸ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

شرایط جوی ساری مرکز مازندران امروز صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی شده است و دمای هوای این شهر امروز در گرمترین ساعت به ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته دو درجه افزایش نشان می‌دهد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز