زارعی کوشا: جوانگرایی مهمترین راهکار برای عبور از مشکلات کشور است

۱۴۰۰/۱۰/۱۴ - ۰۹:۲۵:۳۴
کد خبر: ۱۲۸۲۲۱۵
زارعی کوشا: جوانگرایی مهمترین راهکار برای عبور از مشکلات کشور است
استاندار کردستان ضمن تاکید بر ظرفیت جوانان کردستان، اظهار داشت: مخلص کلام گام دوم انقلاب توجه به نسل جوان است و راه برون رفت از مشکلات کشور هم جوانگرایی‌ است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه مشترک ستاد ساماندهی امور جوانان و شورای ورزش استان گفت: دنبال این هستیم که کردستان در تحقق گام دوم انقلاب در کشور اول باشد، مخلص کلام گام دوم انقلاب جوانگرایی است و توجه به این مهم در اولویت است.

وی با اشاره به تاثیر جوانان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: هر جا به جوانان اتکاء کردیم موفق شدیم اما امروز جوانگرایی را نباید در انتصاب چند جوان در پست‌های مدیریتی خلاصه کنیم بلکه برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها باید حول محور جوانان باشد.

دکتر زارعی‌کوشا ضمن یادآوری اینکه اشتغال اولویت دولت سیزدهم است، افزود: قطعاً یکی از نیازهای ضروری ما، بانک اطلاعاتی است چرا که سیاست‌های خطی دیگر پاسخگوی نیاز جامعه نیست.

استاندار کردستان در خصوص پلتفرم ارائه شده‌ی اطلس جوانان استان، گفت: در جلسات مختلف با احصاء مسائل و مشکلات استان مواجه هستیم اما امروز نیازمند احصاء کارکردها هستیم و این پلتفرم با جمع‌آوری اطلاعات مربوط به جمعیت جوان استان می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

وی توانمندی‌های جوانان استان کردستان در بحث فناوری و تولیدات فناورانه را ظرفیتی ارزشمند برای استان دانست و یادآور شد: ما نیازمند حلقه‌های اتصال هستیم و لازم است کارگروه اشتغال و ستاد ساماندهی جوانان استان ارتباط تعریف شده‌ای داشته باشند تا مسیر جدیدی در اشتغال جوانان داشته باشیم.

زارعی‌کوشا بیان کرد: همه دغدغه ما فقط اشتغال جوانان نیست بلکه باید در کنار این مهم، توسعه همه جانبه استان با اتکاء به ظرفیت‌های کردستان در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: باید تصمیم گیری ها را از اتاق‌های دربسته خارج کنیم تا جوانان و نخبگان با ایده‌های جدید به کمک مسئولان بیایند، مردم ما منتظر یک اتفاق خوب هستند و این اتفاق خوب با مشارکت جمعی میسر است.

استاندار کردستان در ادامه این جلسه در خصوص مباحث حوزه ورزش، بر ضرورت حمایت واحدهای اقتصادی استان از ورزش حرفه‌ای و تیم‌های ورزشی تاکید کرد و افزود: مصوبات قبلی در این خصوص را نیز پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: علیرغم فراهم بودن شرایط، ورزش همگانی در کردستان مغفول واقع شده و این در شرایطی است که با توجه به تبعات روحی و روانی کرونا در دو سال اخیر، خانواده‌ها نیازمند شادی و نشاط هستند.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: مردم کردستان اهل شادی و تفریح و نشاط هستند و می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم تا کردستان به استان اول در ورزش‌های همگانی تبدیل شود.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان، در حال حاضر ۵۵۰ باشگاه ورزشی خصوصی ۳۵۰ باشگاه دولتی و ۵۰ باشگاه متعلق به ادارات و سازمان های دولتی در استان فعال هستند.

حامد جولایی ضمن اشاره به نبود اسپانسر برای تیم‌های ورزشی استان، خواستار صدور مجوز برای تجاری‌سازی بخش اضافی باشگاه‌های ورزشی به منظور تامین اعتبارات مورد نیاز هیات‌های ورزشی استان شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز