جولایی: نبود حامیان مالی بزرگترین مشکل تیم های ورزشی کردستان

۱۴۰۰/۱۰/۱۴ - ۱۰:۲۸:۳۰
کد خبر: ۱۲۸۲۲۱۷
جولایی: نبود حامیان مالی بزرگترین مشکل تیم های ورزشی کردستان
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در دومین جلسه شورای تربیت بدنی و ورزش استان به عدم حمایت کارخانجات تولیدی کردستان از بخش ورزش اشاره کرد و گفت؛ ورزش کردستان از عدم وجود حامی مالی رنج می برد.
به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در جلسه شورای تربیت بدنی و ورزش استان اظهار داشت: طی چند سال اخیر بالغ بر ۱۶۰ پروژه ورزشی در استان افتتاح شد که باعث شده است سرانه فضای ورزشی در کردستان از ۲۰ سانتی‌متر به ۷۰ سانتی‌متر مربع افزایش یابد.
 
حامد جولایی افزود: رتبه سرانه ورزشی کردستان از ۲۹ در کشور به ۱۳ ارتقا یافته است و با افتتاح چند پروژه ورزشی دیگر تا پایان سال جاری برای اولین بار در تاریخ ورزش استان این رتبه به کمتر از ۱۰ خواهد رسید.
 
وی ادامه داد: در حدود ۳۷۰ هیات ورزشی در شهرستان ها و ۴۹ هیات در سطح استانی مشغول به انجام فعالیت های ورزشی هستند که این فعالیت ها تقریبا تمامی رشته های ورزشی بجز رشته گلف را شامل می شود .
 
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ هزار ورزشکار به صورت آماتور و غیرحرفه ایی در بخش ورزش همگانی در این استان فعالیت می کنند که از این تعداد ۶۵ هزار نفر ساماندهی و دارای بیمه ورزشی هستند.
 
جولایی تصریح کرد؛ استان کردستان سرشار از استعدادهای ناب ورزشی است و این واقعیت را می توان در نتایج کسب شده ورزشکاران کردستانی در المپیاد استعدادهای برتر ورزش با بدست آوردن رتبه هشتم در بین 31 استان کشور مشاهده کرد.
 
وی گفت: مشکل اصلی ورزش کردستان این است که هیچکدام از واحدهای بزرگ صنعتی استان بخش ورزش را حمایت نمی‌کنند در صورتی که استعدادهای ورزشی کردستان باید با حامی در لیگ‌های مطرح کشوری حضور داشته باشند.
 
جولایی افزود: واحدهای صنعتی بزرگ استان همچون پتروشیمی، کارخانه لاستیک بارز و تراکتورسازی برای بخش ورزش هیچ هزینه‌ای نمی‌کنند در صورتی که این نهادهای تولیدی در قانون هم موظف شده‌اند که از بخش ورزش حمایت کنند.
 
وی یادآور شد: مقوله ورزش توسعه دهنده امنیت در جامعه است و با سرمایه گذاری بر روی این بخش می توان از افزایش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کرد.
 
حامد جولائی اظهار داشت؛ یکی از راه های درآمدزایی برای هیات ها و حوزه ورزش ایجاد غرفه و واحدها تجاری در مجموعه های ورزشی است چون اکثر این مجموعه ها در بهترین نقاط مراکز شهرها قرار دارند و امیدواریم که مجموعه استانداری کردستان راهکار قانونی استفاده از این پتانسیل را پیگیری و دستگاه ورزش و جوانان را در این رابطه کمک کنند.
 
مسئول ورزش و جوانان کردستان خاطرنشان کرد؛ یکی از دغدغه های هیات های ورزشی نبود خوابگاه و هتل های ورزشی در سطح استان است و این امر باعث شده که در موقع میزبانی ها به اسکان تیم ها و ورزشکاران در اماکن ورزشی سایر ارگان ها روی بیاوریم که این خود مستلزم پرداخت هزینه است.
جولائی در پایان از استاندار درخواست کرد تا سایر ارگان ها را مجاب کند که امکان ورزشی خود را در مواقع ضرورت در اختیار ورزش و جوانان قرار دهند.
 
انتهای پیام
 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز