دستگاه های اجرایی استان طرح جامع پدافند غیر عامل را در دستور کار قرار دهند

۱۴۰۰/۱۰/۲۱ - ۰۰:۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۲۸۴۷۳۸
دستگاه های اجرایی استان طرح جامع پدافند غیر عامل را  در دستور کار قرار دهند
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: دستگاه های اجرایی آسیب های زیرساختی را شناسایی کنند.

به   گزارش   خبرگزاری  برنا  از  لرستان  ؛  بهرام ستاری در جلسه شورای پدافند غیرعامل با تقدیر از عملکرد اعضای این شورا ضمن تبیین اهمیت این موضوع و تاکید بر  ضرورت آمادگی همه جانبه دستگاه های مختلف با توجه به رشد تکنولوژی در سطح جهان ، اظهار کرد: بهترین و کم هزینه ترین عامل در کاهش خسارات ،آمادگی پیش از بحران و قبل از حملات در حوزه سایبری و زیست محیطی است که این موضوع در زمان آرامش و قبل از وقوع حادثه می تواند موثر باشد.

او  با تاکید بر اهمیت طرح جامع پدافند غیر عامل، افزود: لازم است دستگاه های اجرایی به منظور مقابله با مخاطراتی که ما را تهدید می کنند و به منظور صرفه جویی در هزینه ها و جلوگیری از اتلاف انرژی آسیب‌های زیرساختی را شناسایی و این طرح را در دستور کار قرار دهند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه امروزه کلی‌گویی به درد جامعه نمی‌خورد از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا ضمن احصاء آسیب های مختلف آنها را به صورت یک برنامه مدون آماده کرده تا به وزارت کشور ارائه شود.

ستاری خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها ی اجرایی به دلیل وجود پدافند غیر عامل به نوعی به معاونت سیاسی،امنیتی و اجتماعی مرتبط می شوند و ما موظف هستیم از زیرساخت ها مطلع و آسیب ها را بشناسیم تا در انجام کمک هایی که در دستور کار داریم موفق تر باشیم.

او گفت:دستگاههای خدماتی موظفند آنچه که مستقیما به زندگی مردم مربوط می شود مانند استمرار توزیع  برق ،گاز ،نفت ،آب و ...را مطابق دستورالعمل های ابلاغی پدافند غیر عامل مد نظر داشته و برای شرایط بحرانی آمادگی داشته باشند.

 ستاری عنوان  کرد: با توجه به پیش بینی آب و هوایی در حال حاضر وضعیت مخاطره آمیزی وجود ندارد اما لازم است همواره در بخش گاز، نفت، برق و خطوط انتقال نیرو  آمادگی مقابله با حوادث احتمالی طبیعی و غیر طبیعی وجود داشته باشد و از آنجا که نوع خدمت رسانی زنجیر وار به هم متصل است این زنجیره نباید از جایی قطع شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز