با موفقیت دولت سیزدهم، کار و فرصت برای جبهه انقلاب فراهم شده است

۱۴۰۰/۱۰/۲۲ - ۲۳:۳۵:۱۳
کد خبر: ۱۲۸۵۵۹۶
با موفقیت  دولت  سیزدهم، کار و فرصت برای جبهه انقلاب فراهم شده است
نماینده ولی فقیه در لرستان وامام جمعه خرآباد بر ضرورت توجه به لرستان از سوی بنیاد شهید و مجموعه‌های اقتصادی وابسته به آن تاکید کرد.

 به  گزارش  خبرگزاری  برنا  از  لرستان  ؛  حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی شامگاه چهارشنبه در دیدار  با امیر حسین قاضی زاده هاشمی  رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تاکید بر اینکه مردم استان لرستان، مردمی هستند که آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و دینی را می‌شناسند، به آنها علاقه مند هستند و در راه تثبیت این آرمان‌ها مستحکم ایستاده اند اظهار کرد: سند این امر نیز تقدیم شش هزار و ۳۰۰ شهید در این استان با جمعیت یک میلیون نفری آن زمان است.

او افزود: پایداری عموم مردم در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی، حضور در جبهه‌های نور علیه ظلمت، تحمل سختی‌ها، مشقت‌ها، بمباران‌ها و… از جمله این رشادت‌های مردم لرستان است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با گرامیداشت شش هزار و سیصد شهید استان لرستان ، تصریح کرد: با موفقیت دولت سیزدهم، کار و فرصت برای جبهه انقلاب فراهم شده است، ما فرصت آزمایش و خطا نداریم، باید موفقیت‌های گام اول انقلاب اسلامی را مستحکم حفظ کنیم و بر کیفیت آنها بی افزاییم و دیگر به آسیب‌های گام اول دچار نشویم.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه نیاز است که یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در همه عرصه‌ها از جمله خدماتی که بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند ارائه دهد، تنظیم شود ، خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که جامعه هدف آثار و اقدامات را مشاهده کنند.

او بیان کرد: البته انبوه مشکلات در طول سالیان متمادی را داشته ایم، اما داشته‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ما بیش از مشکلات است، در حالی که یک درصد جمعیت جهان را داریم اما در بعضی از حوزه‌ها دو تا پنج درصد منابع داریم، در استان لرستان منابع آبی، زمین حاصلخیز، باغات فراوان، معادن سنگ و… را داریم، انتظار می‌رود بنیاد شهید در بخش فرهنگی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گرامیداشت راه و روش زندگی شهدا و سرداران شهید، توجه خاصی داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: کنگره شش هزار و سیصد شهید در لرستان را در پیش داریم، کمیته‌های تخصصی آن شکل گرفته، اما نیاز است در این راستا و برگزاری سایر برنامه‌ها در استان نیز همراهی شود.

او با اشاره به موضوع اشتغال فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران ، یادآورشد: حدود هفت هزار نفر در این زمینه آماده به اشتغال داریم، افرادی هستند که تحصیلات لازم را دارند، این ظرفیت وجود دارد که هلدینگ های بنیاد شهید توجه لازم به چنین استان‌هایی هم داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی در لرستان در راستای ایجاد اشتغال، ادامه داد: لرستان، استانی است که در موقعیت ویژه خوبی قرار گرفته، زنجیره‌ای از مرغ، تخم مرغ و تولید در لرستان می‌تواند فرزندان شهدا را مشغول به کار کند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر ضرورت توجه به لرستان از سوی بنیاد شهید و مجموعه‌های اقتصادی وابسته به آن ، افزود: می‌توان با یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت استان از این وضعیت خارج شود.

او با تاکید بر اینکه اندک توجهی در این رابطه نیاز است زیرا ظرفیت‌ها در این استان وجود دارد، عنوان کرد: مشمولان ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در لرستان، دو هزار و ۱۳۴ نفر هستند، کسانی که توانسته اند از این ماده قانونی استفاده کنند تنها ۴۰۳ نفر هستند، در این راستا از مدیران استان سوال شود که چرا بقیه این افراد مشمول این قانون نشده اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به جرثقیل نصب شده در میدان «کیو» خرم آباد ، تاکید کرد: سالهاست این جرثقیل به همراه سیمان‌ها، بین زمین و آسمان مانده اند، این امر چهره بدی را به استان داده، تا کی وضعیت باید به این شکل باشد؟ مجموعه «کوثر» وابسته به بنیاد شهید یا مجری و یا کارفرمای این پروژه است و یک طرف این ماجرا بوده و یک طرف دیگر قضیه هم شهرداری است، به هر حال باید این پروژه از این وضعیت خارج شود.

حجت الاسلام شاهرخی  بیان کرد: هر آن ممکن است این سیمان‌ها پایین بیایند، این جرثقیل در گرما و سرما سقوط کند، این بیت المال است، به دسته‌ای افراد نیز تعهداتی وجود دارد، برخی مطالباتی دارند.

 امام جمعه خرم آباد  با بیان اینکه امیدواریم حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای لرستان تأثیری داشته باشد، ،تاکید کرد: برخی از جانبازان هم هستند که تجهیزات و امکانات لازم محروم هستند، در این راستا نیز امیدواریم ورود پیدا کنند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز