یامین پور : زنده نگه داشتن یاد شهدا، جامعه را در مقابل بیماری های اخلاقی و اجتماعی واکسینه می کند

۱۴۰۰/۱۰/۲۴ - ۱۲:۰۵:۲۸
کد خبر: ۱۲۸۵۹۷۵
یامین پور : زنده نگه داشتن یاد شهدا، جامعه را در مقابل بیماری های اخلاقی و اجتماعی واکسینه می کند
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در یادواره شهدای ورزشکار مازندران که با محوریت شهید شاخص جامعه ورزش کشور برگزار شد گفت : زنده نگه داشتن یاد شهدا، جامعه را در مقابل بیماری های اخلاقی و اجتماعی واکسینه می کند

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران ، وحید یامین پور در سالن غدیر سپاه کربلای مازندران و در یادواره شهدای ورزشکار این استان گفت : یاد همه ی شهدا علی الخصوص شهدای استان مازندران که هم در دوران انقلاب و دفاع مقدس انصافا اثرگذاری ویژه ای داشتند و هم مدافعان حرم استان که ماندگار ترین شهدای سالهای اخیر هستند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود؛ این ما هستیم مه نیازمند یاد شهدا هستیم وگرنه شهدا نیاز ندارند که برایشان یادواره برگزار کنیم.

یامین پور که در یادواره شهدای شاخص مازندران با محوریت شهید شاخص جامعه ورزش کشور سخن می گفت تاکید کرد؛ شهدا هستند و زمان ما را باخود برده است ، این جمله شهید آوینی چقدر دقیق است و بدرستی که آنها زنده اند و این شهدا هستند که روح می دمند در کالبد جامعه و تمام عمر ما و کارهای ما قابل مقایسه با یک قطره خون شهید نیست.

دکتر یامین پور تصریح کرد؛ اینکه رهبرانقلاب در مناسبت های مختلف تذکر می دهند که یاد شهیدان چقدر تاثیر در زنده کردن جامعه دارد ، این را بعنوان یک گذاره معرفتی باید بدانیم و باور داشته باشیم. رهبر انقلاب در تشییع شهدای غواص تعبیری دارند که اکنون به حضور شما در شهر نیاز داشتیم و واقعا همیشه نیاز به آنها داریم چراکه آنها هستند که می دمند بر این کالبد بی جان و کم اثر و این یک ساختار تربیتی و معرفتی است.

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت : مگر فردوسی چه کرد که بعنوان احیا کننده و قوام بخش فرهنگ ایرانی اسلامی شناخته می شود و می گوید بسی رنج بردم در این سال سی ، عجم زنده کردم بدین پارسی . کاری که او کرد مکتوب کردن حماسه ها و پهلوانی ها و حماسه های این سرزمین بود.

وی افزود؛ اگر ملتی مبتلای به آلزایمر شود، راه خانه اش را گم خواهد کرد و هویتش را فراموش خواهد کرد و بعد ممکن است دشمن را با دوست اشتباه بگیرد. آنچیزی که موجب می شود جامعه دچار فراموشی و آلزایمر نشود ذکر حماسه ها و پهلوانی ها است و مثل دارویی است که جان ها را طرواوت می بخشد و از خود فراموشی جلوگیری خواهد کرد. این گنجینه اکنون در اختیار ماست و آن چندصدهزار شهیدی است که هرکدامشان با خود حماسه و فضیلت دارند.

وحید یامین پور خاطرنشان کرد؛ زنده نگه داشتن یاد شهدا یک کار معمولی نیست و کار فرهنگی است که می تواند یک جامعه که مبتلا به بیماری است را شفا دهد و جامعه ای که در معرض انواع بیماری های اخلاقی و اجتماعی است را واکسینه می کند. امیدواریم که توفیق انرا داشته باشیم که شهدا ما را دعا کنند .

سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران  در یادواره شهدای ورزشکار مازندران با محوریت شهید شاخص جامعه ورزش کشور گفت : از همه تلاشگران برگزاری این یادواره ملی ازجمله دکتر رنگرز و مجموعه ورزش و جوانان و همینطور بسیج ورزشکاران استان تقدیر و تشکر داریم.
 
وی افزود؛ به فرموده مقام معظم رهبری ، زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و حقیقتاً آنچیزی که امروز جایش در جامعه خالی است، اینکه بتوانیم ارزش های شهدا و آنچه شهدا برای ما به یادگار گذاشتند را به نسل های سوم و چهارم جامعه منتقل کنیم.

سردار مسلمی تاکید کرد؛ اگر بتوانیم این گنجینه شهدای عزیز که برگرفته از مکتب عاشورا است را به شایستگی به نسل آینده منتقل کنیم بهترین و با ارزش ترین کار ما در حوزه دفاع مقدس خواهد بود.

 
 
دکتر رنگرز  در یادواره شهدای ورزشکار با محوریت شهید شاخص جامعه ورزش کشور گفت : شهدا مصداق واقعی پهلوانی هستند . پهلوانان واقعی که مدال شان ، پلاک شان شد و امروز همه افتخارات ما مرهون رشادت ها و دلاوری های آنان است.
 
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران  افزود؛ انتخاب شهید شاخص جامعه ورزش کشور از مازندران و شهر جویبار که یک پهلوان کشتی گیر بود، اتفاق خوبی برای ورزش مازندران است.
 
 
 
وی بیان داشت؛ باور قلبی ام اینست که کسب افتخارات ارزشمند و بی نظیر کشتی گیران جویباری و مازندرانی که شاکله تیم ملی کشتی را تشکیل می دادند، در المپیک و مسابقات جهانی با این انتخاب، ارتباط معنا داری دارد.
 
 
رنگرز تصریح کرد؛ شهید حسن فقیهی جویباری یک مربی کشتی و رئیس هیات کشتی جویبار بود که ریل گذاری و بنای کشتی جویبار را انجام داد که امروز بعنوان مهد و پایگاه کشتی جهان شناخته می شود.
 
 
مدیرکل ورزش و جوانان افزود؛ بعنوان خادم ورزش استان از همه کسانی که در برگزاری این یادواره تلاش کردند علی الخصوص سازمان بسیج ورزشکار وهمکاران ما در ورزش و جوانان ، هیات های ورزشی و سمن های جوانان قدردانی می کنم .
 
گفتنی است ؛ در این مراسم از خانواده های شهدای ورزشکار مازندران و شهید شاخص جامعه ورزش کشور در سال 1400 ، شهید حسن فقیهی جویباری تجلیل بعمل آمد .
 
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز