روایتی از اقدامات تکنسین‌های اورژانس طی ۴ روز گذشته در کردستان/ از انجام ۷۷۹ مأموریت امداد رسانی تا ثبت ۴۵۰۰ تماس

۱۴۰۰/۱۰/۳۰ - ۱۴:۰۸:۱۸
کد خبر: ۱۲۸۸۵۶۹
روایتی از اقدامات تکنسین‌های اورژانس طی ۴ روز گذشته در کردستان/ از انجام ۷۷۹ مأموریت امداد رسانی تا ثبت ۴۵۰۰ تماس
مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان از انجام 779 مأموریت امدادرسانی به بیماران، مادران باردار و مصدومان طی چهار روز گذشته همزمان با شروع بارش برف و کولاک در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ رضا پیرا، اقدامات و فعالیت‌های اورژانس 115 از روز یک شنبه بیست و ششم دی ماه همزمان با شروع بارش برف و مسدود شدن محورهای اصلی و فرعی استان تا این لحظه را اعلام کرد.

وی با اشاره به انجام ۷۷۹ مأموریت شامل اعزام مادران باردار، انجام زایمان و نجات جان مادر و نوزاد، حوادث تصادفی، غیر تصادفی، سقوط از ارتفاع و بیماری‌ها در مدت زمان یاد شده در استان خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۰۸ مورد مربوط به سقوط از ارتفاع است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: از تعداد مأموریت انجام شده ۲۲ مورد مربوط به حوادث تصادفی بوده است.

پیرا به مأموریت‌های انجام شده ناشی از بیماری‌ها، گریزی زد و اذعان کرد: طی مأموریت‌های انجام شده تعداد ۵۷ مورد تنفسی، ۴۶ مورد قلبی و ۱۲ مورد ناشی از سکته مغزی به بیمارستان‌های استان اعزام شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: طی مدت زمات یاد شده توسط نیروهای اورژانس این مرکز، به ۱۷ مادر باردار امداد رسانی شده است که خوشبختانه مادران و نوزادان مذکور با حال عمومی خوب و شرایط ایدآلی به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده ۴ مورد از مأموریت‌ها توسط اورژانس هوایی انجام شده است که سه مورد آن مربوط به انتقال مادر باردار بوده است.

پیرا در پایان از برقراری ۴ هزار و ۵۰۰ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ در مدت زمان یادشده در استان خبر داد.

شایان ذکر است با توجه به استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی در فصول پاییز و زمستان لزوم رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل استاندارد در جهت جلوگیری از مسمویت با گاز مونوکسید کربن بسیار ضروری است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز