احداث ۸۵ بوستان شهری مجهز در کرج طی ۳ سال اخیر

۱۴۰۰/۱۱/۰۳ - ۱۰:۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۲۸۹۴۴۱
احداث ۸۵ بوستان شهری مجهز در کرج طی ۳ سال اخیر
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: طی سه سال گذشته هزار هکتار بر مساحت فضای سبز پیرامونی کرج اضافه‌شده و حدود ۸۵ هکتار بوستان مجهز ساخته‌شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز؛ پیمان بضاعتی پور اظهار کرد: در مجموع چهار هزار و ۲۰۰ هکتار فضای سبز در کرج ایجادشده که هزار و ۲۰۰ هکتار از این میزان مختص به فضای سبز مجهز و شهری است.

وی با بیان اینکه حدود سه هزار هکتار هم فضای سبز بیابانی در این کلان‌شهر ایجادشده، گفت: طبق قانون هوای پاک، همه کلان‌شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر مکلف شده‌اند فضای سبز شهری خود را از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ به بیش از ۱۵ مترمربع برسانند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج ابراز کرد: آبیاری فضاهای سبز ایجادشده باید از منابع آبی غیرمتعارف و با استفاده از پساب تصفیه‌شده باشد.

بضاعتی پور با اشاره به اینکه فضای سبز اکثر کلان‌شهرهای کشور با بحران آب‌دست و پنجه نرم می‌کنند، توضیح داد: بدون شک اصلاح الگوی کاشت و اصلاح الگوی مصرف آب می‌تواند تا حدی راهگشای حل این مشکل باشد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج اضافه کرد: در حال حاضر ۷۵ درصد از مجموع مساحت فضای سبز شهری کرج تحت پوشش شبکه انتقال و توزیع آب است.

بضاعتی پور گفت: کرج به سه تصفیه‌خانه ۱۰ محلی با ظرفیت تصفیه ۱۰ لیتر بر ثانیه مجهز است که باعث شده تا ۲۵ درصد وابستگی به منابع آب شرب برای آبیاری درختان کاهش پیدا کند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز