تجهیز بیمارستان قائم(عج) به دستگاه "روتابلاتور " درمان کننده تنگی عروق کرونری

۱۴۰۰/۱۱/۰۴ - ۰۹:۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۲۸۹۸۱۹
تجهیز بیمارستان قائم(عج) به دستگاه روتابلاتور  درمان کننده تنگی عروق کرونری
دانشیار و رئیس دپارتمان قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: در انجام آنژیو پلاستی مراحلی است که یکی از مراحل آماده سازی عروق برای تعبیه استنت است که با کمک دستگاه "Rotablator" مشکل بیمارانی که دچار تنگی شدید عروق کرونر هستند برطرف می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر مصطفی احمدی با اشاره به اینکه بعد از باریو آنژو پلاستی تعبیه استنت متناسب با رگ انجام می شودکه در بعضی از بیماران به خصوص بیماران با سن بالا و دیابتی که دچار بیماری پیشرفته عروق کرونر هستند به علت افزایش میزان کلسیم ته نشین شده در عروق ، باز شدن تنگی ها با بالون با مشکل مواجه می شد،خاطر نشان کرد: این اتفاق باعث می شود استنت که برای بیمار در نظر گرفته شده است  یا از زاویه عبور نکند و یا بعد از عبور باز شدنش با مشکل مواجه شود و عملا نتیجه تنگی مجدد استنت به علت عدم باز شدن استنت وجود دارد.

وی ادامه داد:  این مشکل در سایر مراکز با استفاده از دستگاه "روتابلاتور(Rotablator )"  حل شده که به کمک این دستگاه قبل از تعبیه استنت، آماده سازی عروق کرونر با این وسیله انجام می شود و کلسیم عروق دستکاری می شود تا بتوان استنت را به راحتی در عروق باز کرد.

دکتر احمدی بیان کرد: با پیگیری دپارتمان و همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این دستگاه تهیه شد و در حال حاضر بیمارستان قائم(عج) اولین مرکز در شهر مشهد است که مجهز به این دستگاه است.

وی عنوان کرد: بعد از تهیه دستگاه  ، دو بیمار داوطلب که دارای کلسیم بیش از حد در عروق بودند انتخاب و کاندید این عمل شدند و عروق بعد از انجام بالون با این دستگاه با هیچ مشکلی مواجه نشد و این دستگاه کمک کرد تا نیازی به اعزام بیماران به سایر مراکز خدمت رسانی نباشد. انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز