اجرای بارانداز ریلی پارس‌آباد در سفر استاندار اردبیل به باکو پیگیری می‌شود

۱۴۰۰/۱۱/۰۵ - ۱۵:۵۷:۳۷
کد خبر: ۱۲۹۰۵۰۲
اجرای بارانداز ریلی پارس‌آباد در سفر استاندار اردبیل به باکو پیگیری می‌شود
در جریان سفر استاندار اردبیل به جمهوری آذربایجان ، اجرای بارانداز ریلی پارس آباد پیگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردببل، مطالعات اجرای این بارانداز در پارس آباد انجام شده و با اجرای آن ارتباطات اقتصادی دو کشور تقویت می شود.

هیأت جمهوری اسلامی ایران به ریاست وزیر راه‌وشهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان و با حضور سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل و سایر مقامات کشورمان به‌منظور پیگیری توسعه روابط ۲ جانبه بین ایران و جمهوری آذربایجان به‌ویژه انجام مذاکرات و توسعه همکاری‌ها در زمینه حمل‌ونقل، ترانزیت و پروژه‌های زیرساختی، به جمهوری آذربایجان سفر کرده اند.

در سفر استاندار اردبیل و هیأت جمهوری اسلامی ایران به باکو، مسائل مربوط به استان علاوه بر پیگیری ایجاد بارانداز ریلی پارس‌آباد،  وضعیت گمرک بیله‌سوار نیز مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

نخستین روز از سفر هیأت سیاسی و اقتصادی کشورمان به جمهوری آذربایجان، به بازدید از نحوه‌ بازسازی و آشنایی با نیازهای مناطق آزادشده در جنگ قره‌باغ‌ به‌ویژه محور فضولی - زنگیلان و هورادیز اختصاص یافت.

 نهایی کردن طرح‌های ارتباطی و حمل‌ونقلی، گفت‌وگو و تفاهم در بخش‌های سرمایه‌گذاری طرح‌های مشترک و پروژه احداث پل مشترک جاده‌ای روی رودخانه آستاراچای و تسهیل و تسریع در ترانزیت و تردد ناوگان تجاری ۲ کشور از قلمرو یکدیگر و بازدید از پروژه بارانداز ریلی و بازدید از مسیر‌های ترانزیتی، از جمله برنامه‌های هیأت ایرانی در سفر به جمهوری آذربایجان است.

دیدار با مقامات عالی‌رتبه جمهوری آذربایجان از جمله الهام علی‌اف رئیس‌جمهور، شاهین مصطفی‌اف معاون نخست‌وزیر و رشاد بنی‌یف وزیر حمل‌ونقل و توسعه دیجیتال، از دیگر برنامه‌های مهم وزیر راه‌وشهرسازی، استاندار اردبیل و هیأت همراه در سفر به باکو است.

انتهای پیام

نظر شما