شهرستان میاندوآب به زودی قطب تولید پنیر پیتزای شمال غرب کشور می شود

۱۴۰۰/۱۱/۰۶ - ۱۱:۰۸:۲۵
کد خبر: ۱۲۹۰۷۳۷
شهرستان میاندوآب به زودی قطب تولید پنیر پیتزای شمال غرب کشور می شود
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب گفت : این شهرستان قابلیت تبدیل شدن به قطب تولید پنیر پیتزای شمال غرب کشور را داراست.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، علی دیانتی در جریان بازدید مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان از کارخانه تولید پنیر پیتزای این شهرستان با اشاره به فعالیت ۶ کارخانه تولید پنیر پیتزا در شهرستان میاندوآب، از راه اندازی ۲ کارخانه جدید در این شهرستان خبر داد و افزود: میاندوآب به زودی به قطب تولید پنیر پیتزای شمال غرب کشور تبدیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: سالیانه در مجموع، بیش از ۱۷ هزار تن پنیر پیتزا در این شهرستان تولید و روانه بازار می شود‌ که علاوه بر بازار داخلی به کشور همسایه عراق نیز صادر می شود.

دیانتی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان میاندوآب یکی از قطب های مهم دامپروی استان می باشد و سالانه بیش از ۱۴۶ هزار تن شیر در این شهرستان تولید می شود؛ راه اندازی و توسعه صنایع مرتبط با فرآورده های لبنی از اولویت‌های جهاد کشاورزی میاندوآب است.

وی اضافه کرد: کارخانه پنیر پیتزایی که مورد بازدید قرار گرفت با ظرفیت تولید ۱۸۰ تن در سال، با اعتبار بالغ بر ۸ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد، یکی از واحدهای در شرف بهره برداری است که در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع و ۷۰۰ مترمربع تأسیسات مسقف، در روستای ممدل احداث شده و با آغاز بهره برداری از این واحد تولیدی برای ۱۰ نفر بصورت مستقیم و ۲۵ نفر بطور غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.

همچنین کارخانه پنیر پیتزای دیگری، با ظرفیت تولید ۱۳۲ تن در سال و اعتبار بالغ بر ۸ میلیارد تومان، با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد، دیگر واحد تولیدی است که در زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع ، در روستای حاجی بهزاد احداث شده که با آغاز بهره برداری از این واحد تولیدی برای ۱۵ نفر بصورت مستقیم و ۳۵ نفر بطور غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب همچنین از راه اندازی واحد تولیدی مکمل خوراک دام و طیور با ظرفیت تولید یک هزار تن در سال با اعتبار ۲ میلیارد تومان در شهرک صنعتی میاندوآب خبر داد و افزود: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع و ۱۵۰۰ مترمربع تأسیسات مسقف با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد احداث شده و با آغاز فعالیت آن برای ۱۰ نفر بصورت مستقیم و ۲۵ نفر بطور غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم می شود.

وی عنوان کرد: کارخانه تولید پنیر پیتزای غفارزاده، با ظرفیت تولید سالانه ۲ هزار تن لخته پنیر و ۲ هزار تن پروسس پیتزا، با اعتبار بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان از سال ۱۳۹۸، آغاز به فعالیت نموده و با راه اندازی این واحد تولیدی برای ۴۱ نفر بصورت مستقیم و ۹۴ نفر بطور غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

دیانتی افزود: برای احداث این کارخانه ۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

گفتنی است در ادامه  محمد دمکری مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از محل اجرای ۲ طرح دیگر شامل واحد کنسانتره میوه واقع در شهرک صنعتی این شهرستان و سردخانه و سورتینگ میوه واقع در جاده سرچم بمنظور بررسی احراز شرایط لازم جهت صدور مجوز تأسیس برای این واحدها، نیز بازدید کرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز