تدابیر استاندار کردستان مشکلات را به حداقل ممکن رساند/ لزوم توجه به نقش آفرینی مردم در مدیریت بحران

۱۴۰۰/۱۱/۰۶ - ۱۱:۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۲۹۰۷۴۴
تدابیر استاندار کردستان مشکلات را به حداقل ممکن رساند/ لزوم توجه به نقش آفرینی مردم در مدیریت بحران
وزیر کشور ضمن اشاره به اقدامات خوب در استان در پی بارش‌های یک هفته گذشته، گفت: تدابیر و مدیریت خوب استاندار کردستان مشکلات را به حداقل رساند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  احمد وحیدی در جلسه ستاد پیگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که با حضور وزیر کشور و معاونین وی در استانداری برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت فاطمه(س) و ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: از آغاز شروع بارش‌ها در استان بصورت مستمر با استاندار کردستان در ارتباط بودم و مشکلات استان پس از بارش سنگین برف را رصد می‌کردم.

وی افزود: بارش برف نعمت بسیار بزرگی برای کشور و استان بود و تاثیر بسیار زیادی بر کشاورزی و تامین آب شرب و کشور داشت، چرا که ما تا قبل از شروع بارش‌ها نگران وضعیت تامین آب در استان بودیم.

دکتر وحیدی به تدابیراندیشیده شده برای مقابله و مدیریت بحران در استان نیز اشاره کرد افزود: استاندار کردستان و مجموعه مدیریتی استان تدابیر بسیار درستی برای مقابله با بحران اتخاذ کردند و خوشبختانه در ایام بارش‌ها هیچ مشکل و تصادفی نداشتیم که این خود نشان از همدلی و هماهنگی موجود در استان است.

وزیر کشور ضمن  تقدیر از راهداری و مجموعه دستگاه‌های خدمات‌رسان که با همراهی و همدلی مردم توانستند شرایط را به خوبی مدیریت کنند، گفت: بعضی افراد و جریان‌ها تلاش داشتند که وضعیت استان را بحرانی نشان دهند که در این راستا ناکام ماندند.

وی افزود: خوشبختانه با مدیریت خوب و تلاش جدی نیازهای اساسی مردم در شرایط بارش سنگین برف به خوبی تامین شد و این حاصل هم افزایی و کار شبانه روزی و تدابیر اندیشیده شده از قبل بوده است.

وزیر کشور اظهار کرد: تدبیر و عمل خوب و مومنانه و یکپارچه‌ای که توسط دستگاه‌ها انجام شده اجازه‌ نداد تا غمی بر چهره مردم بشیند، هرچند  کاستی‌هایی نیز وجود داشت.

وی بر آمادگی بیشتر برای مقابله با بحران ها و مشکلات آتی در میان همه دستگاه‌ها تاکید کرد و افزود: در تلاش هستیم که ماشین آلات سنگین مورد نیاز و کمبودهای استان را با تخصیص اعتبار مورد نیاز جبران کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه باید شهرداری‌ها برای مدیریت شرایط شهرها و کوچه‌ها تدبیر بلندمدت داشته باشند و با کمک گرفتن از خود مردم مشکلات آنان را به حداقل ممکن برسانند، افزود: اعتقاد دارم که روی نقش آفرینی مردم باید حساب ویژه باز کنیم، چرا که همیاری مردم در همه صحنه‌ها حائز اهمیت  و تاثیر گذار است.

وحیدی گقت: همدلی و همکاری‌هایی که در شرایط بحران خود را نشان می‌دهد حکایت از ظرفیت بزرگی است که در جامعه وجود دارد و نباید از این ظرفیت مردمی غافل شد.

وزیر کشور در ادامه  با بیان اینکه نهادهای نظامی در هنگام بارش برف سنگین به کمک مردم شتافتند و فاصله بین نظام و مردم را بی‌معنا کردند، گفت: در شرایط سخت ثابت می‌شود که هیچ فاصله‌ای بین نظام و مردم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت نظام دلهای مردم را به هم نزدیک کرده و همه خود را نسبت به مشکلات و حل آن مسئول می‌دانند، گفت: این یک سرمایه بزرگ رو به جلو است و کردستان باید در همه بخش‌ها رشد کند و این رشد با اتحاد و همدلی و تقویت آن میسر خواهد بود.

وحیدی عنوان کرد: در جهت جبران برخی خسارت‌ها و رفع کاستی‌ها اعتبار قابل توجهی را به استان اختصاص خواهیم داد تا در مدیریت مشکلات و بحران‌های احتمالی پیش رو به استان کمک شود.

در جریان برگزاری این جلسه ابتدا استاندار کردستان گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته طی یک هفته اخیر را ارائه کرد و در ادامه شماری از مدیران ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان و نهادهای انقلابی نیز به بیان عملکرد خود در جریان بارش‌های اخیر پرداختند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز