خواجه نائینی: تا پایان امسال شمار طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی در استان به ۱۰۰ طرح می رسد

۱۴۰۰/۱۱/۰۶ - ۱۱:۱۸:۲۵
کد خبر: ۱۲۹۰۷۵۰
خواجه نائینی: تا پایان امسال شمار طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی در استان به ۱۰۰ طرح می رسد
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: تا پایان امسال شمار طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی در استان به ۱۰۰ طرح می رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، رضا خواجه نایینی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۷۱ طرح سرمایه‌گذاری خارجی با مبلغ ۶۱ میلیون دلار برای این استان مصوب شده که اجرای آنها حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا آخر امسال شمار طرحهای سرمایه‌گذاری خارجی در این استان به ۱۰۰ طرح برسد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۳۵۲ طرح سرمایه گذاری خارجی با مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در این استان به تصویب رسیده که سرمایه گذاران آنها از ۲۹ کشور هستند.

وی افزود: بیشترین رقم سرمایه گذاری در استان به ترتیب مربوط به کشورهای چین، امارات، عراق، آلمان و افغانستان می‌باشد.

خواجه نایینی ادامه داد: در سالهای اخیر علاوه بر وظیفه ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران خارجی توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری استان، وظایف دیگری از جمله ایجاد پنجره واحد فیزیکی کسب و کار، پنجره واحد معدن و رسیدگی به مشکلات طرح های سرمایه گذاری داخلی با استفاده از ظرفیت نمایندگان دستگاه های اجرایی بر وظایف این مرکز افزوده شده است.

وی با بیان اینکه ۷۲ درصد طرح‌های سرمایه گذاری استان مربوط به سرمایه گذاران افغانستان است، گفت: حدود نیمی از طرحهای سرمایه‌گذاری کشور برای تصویب از استان خراسان رضوی به تهران ارسال شده است که با رفع مشکلات این سرمایه‌گذاران بخش عمده‌ای از مشکلات سرمایه‌گذاران خارجی در کشور حل خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی با اشاره به حضور هفتگی استاندار در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان افزود: در راستای حمایت از بخش تولید و سرمایه گذاران، قرارگاه مرکز حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی استان با دستور استاندار در مرکز خدمات سرمایه گذاری فعال شده و با حضور روزانه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در این مرکز، مشکلات سرمایه گذاران به صورت مستقیم مورد بررسی قرار می‌گیرد. انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز