زیویار : سهم هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی لرستان از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه

۱۴۰۰/۱۱/۰۹ - ۰۰:۴۶:۵۶
کد خبر: ۱۲۹۱۶۲۰
زیویار : سهم  هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی لرستان از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه
استاندار لرستان گفت: در حال حاضر میزان اعتبار تخصیص داده شده به استان لرستان با سهم بانک‌ها حدود ۵۱۶ میلیارد تومان است.

به    گزارش   خبرگزاری   برنا  از   لرستان ؛  زیویار روز جمعه  در حاشیه  جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظهار کرد: موضوع جلسه امروز اعطای تسهیلات «بند الف  تبصره 18»  بود که براساس آن اعتباراتی کم بهره برای کارآفرینان و واحدهای تولیدی در نظر گرفته می‌شود.

او افزود: تسهیلات در نظر گرفته شده برای صنایع تولیدی، شرکت‌های دانش‌بنیان و اشخاص حقیقی و حقوقی لرستان فرصت مناسبی است که در این راستا تقاضاهای فراوانی ارائه شده است.

استاندار لرستان تصریح  کرد: درجلسه امروز ۱۹ طرح از طرف پارک علم و فناوری مطرح که اکثر آنها با نظرموافق تصویب شد، و همچنین طرح هایی از طرف سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان ارائه شد که جهت کار کارشناسی ،دقت بیشتر و تسریع، همه این طرح‌ها به کارگروه مربوطه ارجاع و پس از بررسیهای لازم تصویب نهایی خواهند شد‌.

استاندار لرستان عنوان  کرد: سهم استان لرستان از «بند الف تبصره ۱۸» قانون بودجه در کل کشور ۳/۹ درصد معادل هزار و ۲۴۰میلیارد تومان است که در سفر رئیس‌جمهور به این استان این رقم  به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارتقاء پیدا کرد و به‌دنبال تحقق کامل این اعتبار هستیم.

 زیویار گفت: در حال حاضر میزان اعتبار تخصیص داده شده به استان لرستان با سهم بانک‌ها حدود ۵۱۶ میلیارد تومان است که‌ این پروسه روال مشخصی دارد و ابتدا در کمیته کارشناسی دستگاهها  مطرح شده و درخواست متقاضیان در سامانه‌های تخصصی دستگاه ها ثبت، بررسی و در صورت نیاز بازدید میدانی به عمل آمده و پس‌از آن به کمیته تخصصی ارجاع داده می‌شود که در نهایت طرح‌های مربوطه پس از  بررسی و تصویب نهایی در شورای توسعه و برنامه ریزی جهت دریافت تسهیلات به بانک ارجاع داده می‌شود.

استاندار لرستان یادآورشد: چون سود این تسهیلات پایین است تلاش می شود این اعتبارات صرفا به بخش تولید و اشتغال در استان اختصاص یابد.

انتهای پیام

 

نظر شما