تذکری پیرامون بلاتکلیفی «طرح تفصیلی محدوده منفصل قرقی و مهرگان»

۱۴۰۰/۱۱/۰۹ - ۰۹:۵۲:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۱۷۰۴
تذکری پیرامون بلاتکلیفی «طرح تفصیلی محدوده منفصل قرقی و مهرگان»
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد پیرامون «طرح الگوی توسعه و طرح تفصیلی محدوده منفصل قرقی و مهرگان» اظهار کرد: در سال 1391 این منطقه به عنوان محدوده منفصل شهری به رسمیت شناخته شد که پس از آن بایستی طرح تفصیلی برای آن تهیه شود و طرح‌های توسعه شهری با هدف توسعه، ضوابط و معیارهای صدور پروانه، اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حمید ضمیری افزود: پس از آن مشاوری برای تهیه طرح گرفته می‌شود و در اواخر سال 99 شهرداری طی نامه‌ای، طرح را برای گذراندن مراحل تایید، به شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تقدیم می‌کند.

وی افزود: در این فاصله زمانی چندین جلسه در کمیسیون‌‌های شهرسازی و عمران و حمل‌و‌نقل برگزار شده که خروجی آن نظریه‌ای است که برای تصویب به صحن علنی شورای اسلامی شهر آمده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اعلام اینکه در سال 91 این محدوده وارد منفصل شهری شده و 9 سال از بلاتکلیفی آن می‌گذرد، بیان کرد: متاسفانه شهرداری مشهد نامه‌های کمیسیون بودجه را جواب نداده است، سوال اینجاست که چرا با عدم پاسخگویی، برخورد قانونی صورت نمی‌گیرد.

ضمیری گفت: پس از گذشت هشت ماه، اعلام شده است که پاسخ کمیسیون ارسال نشده و بایسیتی مجددا به کمیسیون برنامه و بودجه برگردانده شود؛ این در حالی است که حداقل دو مکاتبه در جهت پیگیری موضوع با کمیسیون‌های شورا صورت گرفته است.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه مردم تا چه زمانی باید منتظر تعیین تکلیف بمانند، گفت: ما در مورد بلاتکلیفی 100 هزار نفر صحبت می‌کنیم؛ همانطور که به شهرداری تذکر داده می‌شود، بایستی به شورای شهر نیز تذکر داده شود که چرا تاکنون به این موضوع رسیدگی نشده است.

وی عنوان کرد: اگرچه این تراز اطلاعات دقیق نیست اما حداکثر ظرف یک ماه قابل رسیدگی است تا بتوانیم در خصوص طرح تصمیم گیری نماییم. انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز