کاهش دام پیر سنگین در لرستان

۱۴۰۰/۱۱/۲۳ - ۲۰:۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۲۹۷۷۶۹
کاهش  دام  پیر سنگین  در لرستان
رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت : توسعه باغات در اراضی شیبدار و کم‌بازده یکی از برنامه‌های ما بوده که ۷۰۰۰ هکتار باغ دیم در این استان داریم.

 به  گزارش  خبرگزاری   برنا  از   لرستان  ؛   اسفندیار حسنی‌مقدم روز در آیین تکریم و معارفه رؤسای سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: خدمت کردن در نظام مقدس جمهوری اسلامی فارغ از هرگروه و ذائقه سیاسی، توفیقی الهی است.

او افزود: در این مدت مسئولیت تلاش کردم با اخلاق‌مداری، مردم‌مداری با کار جهادی و تلاش شبانه‌روزی و استفاده  از همه ظرفیت‌های نیروی انسانی و فارغ از نگاه سیاسی و با رعایت سلامت اخلاقی و مالی و روحیه جهادی و تدوین برنامه‌های تحولی در زیربخش جهاد کشاورزی سرلوحه کار خود قرار دادم.

رئیس اسبق سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: علیرغم بروز سیل سال ۹۸، خشکسالی ۱۴۰۰ و تحریم و بیماری کرونا، قبول مسئولیت در پایان دولت دوازدهم و ابتدای دولت سیزدهم چندین برنامه را در دستور کار قرار دادیم که یکی افزایش سرانه بخش خصوصی در حوزه کشاورزی بوده است و بالغ بر ۶۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در این حوزه تعریف شده و برای ۲۰۰۰ میلیارد تومان آن پروژه تعریف و کلنگ زنی شده است.

 حسنی‌مقدم  تصریح  کرد: توسعه گیاهان دارویی به عنوان یکی از ظرفیت‌های بی‌بدیل زاگرس در دستور کار ما قرار دارد که براساس برنامه تحولی مبنی بر اینکه طی هشت سال دولت آیت‌الله رئیسی، ۱۸ هزار هکتار کاشت گیاه دارویی با اشتغالزایی ۴۵ هزار نفر انجام شود.

او خاطرنشان  کرد: توسعه باغات در اراضی شیبدار و کم‌بازده یکی از برنامه‌های ما بوده که ۷۰۰۰ هکتار باغ دیم در این استان داریم.

 رئیس اسبق سازمان جهاد کشاورزی لرستان  گفت: باغات انجیر سبز استهبان در لرستان در آینده وضعیت اقتصاد و معیشت این مرز و بوم را تغییر خواهد داد.

حسنی مقدم  تاکید کرد: شیلات و آبزی‌پروری یکی از برنامه‌های تحولی جهاد کشاورزی استان بوده که ۳۰ هزار تن موجود را  به ۵۰ هزار تن ماهیان سرد آبی و ۱۰ هزار تن ماهیان خاویاری و بی‌نیاز کردن کشور را از تخم چشم‌زده کنیم و در حال حاضر نیاز کشور ۶۰۰ میلیون تن تخم چشم زده است که در حال حاضر ۳۰۰ میلیون تن آن را وارد می‌کنیم که لرستان این پتانسیل را دارد که این میزان واردات را تامین و کشور را بی‌نیاز کند.

او  با بیان اینکه بیشترین دام پیر سنگین کشور در شهرستان خرم‌آباد کشتار می‌شد که به ازای هر ۱۰۰ راس دامی که کشتار می‌شد ۹۰ راس آن پیر بود، ادامه داد: با فرهنگ‌سازی و با همکاری اداره کل دامپزشکی استان این میزان کاهش پیدا کرد.

رئیس اسبق سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان  کرد: تامین به موقع نهاده‌های دامی و زراعی انجام شده و تا پایان سال برای تامین آنها مشکل خاصی نداریم.

 حسنی مقدم  عنوان کرد: افتتاح هنرستان کشاورزی و استودیو کشاورز جزو کارهایی بوده که در زمان مسئولیت بنده انجام شده است.

 او گفت: تمام تلاشم،   افزایش تولیدات کشاورزی و به دنبال آن افزایش ثروت که سبب  ایجاد فرصت‌های جدید و کاهش فقر وافزایش امنیت غذایی بوده است.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز