انتقاد نماینده ولی فقیه در مازندران از وضعیت صنعت خودروسازی و زمین خواری ها در کشور

۱۴۰۰/۱۱/۲۹ - ۱۷:۴۱:۵۴
کد خبر: ۱۲۹۹۵۹۳
انتقاد نماینده ولی فقیه در مازندران از وضعیت صنعت خودروسازی و زمین خواری ها در کشور
ماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به بالا بودن ظرفیت مهندسی گفت: حق مردم نه زمین‌خواری و دست‌اندازی است و نه چنین صنعت خودروسازی است؛ مهندس ما که موشک خیبر می‌سازد و در سدسازی خودش را نشان داده، چرا باید در صنعت خودروسازی این ضعف‌ها را داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران ،  آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری، با بیان اینکه امروز روز روحانیت و دفاع مقدس نامگذاری شده است، اظهار کرد: در کشور و دوران دفاع مقدس ۴ هزار شهید روحانی و در مازندران نیز ۴۰۰ شهید روحانی و طلبه تقدیم انقلاب کردیم که مقام‌شان را گرامی می‌داریم.

وی با اعلام اینکه سالروز عملیات بزرگ خیبر در شمال بصره را پیش‌رو داریم که رزمندگان ما در این عملیات خوب درخشیدند، افزود: اگر آن روز عملیات خیبر داشتیم امروز به جایی رسیدیم که موشک خیبرشکن درست می‌کنیم که ۸ برابر سرعت صوت حرکت می‌کند و گنبد آهنینی که صهیونیسم فکر می‌کند ضد آن است و همه اینها نتیجه تلاش‌های حوزه نظامی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه روز پنج‌شنبه روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین توسی است که فقیه، فیلسوف، منجم، ریاضیدان، مهندس و شخصیت بسیار بزرگوار بوده و به همین مناسبت به‌عنوان روز مهندس نامگذاری شده اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی توان مهندسی کشور بسیار افزایش یافته است.

این مقام مسوول ادامه داد: امروز ما اتوبان‌ها، قطارها‌، ریل‌ها، سدها و نیروگاه‌ها، فرودگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و امثال اینها را داریم می‌سازیم که نشان می‌دهد در ظرفیت مهندسی کجا بودیم و به کجا رسیدیم.

خطیب نماز جمعه ساری با تاکید بر اینکه از توان بالا در برخی از بخش‌ها استفاده نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: در برخی از بخش‌ها به‌ویژه جاده‌سازی، مسکن و سایر از این ظرفیت و توان استفاده نمی‌کنیم و متاسفانه در عمل رانت‌بازی و مفاسدی وجود دارد که آن نظارت‌های لازم تحقق پیدا نمی‌کند و با برخی از سازه‌های بسیار نادرست مواجه می‌شویم.

محمدی لائینی با اشاره به بالا بودن ظرفیت مهندسی، گفت: حق مردم نه زمین‌خواری و دست‌اندازی است و نه چنین صنعت خودروسازی است؛ مهندسی ما که موشک خیبر می‌سازد و در سدسازی خودش را نشان داده، چرا باید در صنعت خودروسازی این ضعف‌ها را داشته باشیم.

وی با اشاره به فرموده رهبری در سالروز قیام تبریز افزود: تجلیل رهبری در شکوه ۲۲ بهمن امسال که در شرایط کرونایی انجام شد، تاکید بر نگاه به نیاز آینده ازجمله نیاز به انرژی هسته‌ای، مساله جمعیت و فرزندآوری و تاکید بر انقلاب زنده و زاینده و همچنین گلایه ایشان در برجام و مسائل پیش آمده که نتیجه بی‌توجهی به توصیه‌های رهبری بوده مهمترین مباحث دیدار رهبری و مردم تبریز بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: آمریکا ۷میلیارد دلار پول افغانستان بیچاره و فقیری را که یک میلیون کودک در آستانه سوءتغذیه هستند توقیف کرده و نیمی ازآن را بین قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر تقسیم کرده و اعلام کرده مقصر حادثه تروریست‌های افغانستان بودند.

این مسوول اظهار کرد: متاسفانه این جریان آمریکازدگی  و آمریکاگرایی که به واسطه تربیت‌شدگان فرهنگ غرب ترویج و تبلیغ می‌شود اخیرا در کشور ما هم نمونه‌هایی از آن را شاهد بودیم که از جمله آنها جریان جشنواره فیلم فجر بوده است.

محمدی لائینی ادامه داد: هنرمندان بسیار خوبی داریم و فیلم‌های خوبی ساخته شده اما متاسفانه فیلم‌هایی هم ارائه شده که فضای ناامیدکننده داشتند؛ متاسفانه برخی نویسندگان با حرکات و صحبت‌های ناشایست، به جای صحبت از ازدواج که از مسلمات دین و ضروریات دین است آمدند فرهنگ ازدواج سفید را تقویت کردند و مساله حرام‌زادگی را به نام قداست عشق دارند ترویج و تبلیغ می‌کنند و در عذرخواهی هم صداقت به خرج نداده اند.

وی اضافه کرد: برخی از جشنواره‌های ما مک‌رونالدهای آمریکایی شدند، به کسانی جایزه دادند که رسما از مرگ اسلام می‌زنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: دنیای غرب باید بداند ایران شوروی نیست و اسلام کمونیست نیست و این ملت دیگر به دوران ذلت و نوکری با آمریکا برنخواهد گشت.

این مسوول بیان کرد: روز سه‌شنبه، به‌عنوان سالروز تجلیل از اسرا و مفقودین هم نامگذاری شد که واقعا خاطره اسرا و مفقودین را گرامی می‌داریم و با خانواده‌های آنان همدردی و همدلی می‌کنیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه یکی از تهدیدهای گناه این است که انسان بی‌تقوا از دنیا برود، گفت: امیدواریم با دین و روسفید زندگی کنیم و روسفید هم به سفر آخرت رهسپار شویم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه یک انسان مسلمان باید باتقوا باشد تا زندگیش، زندگی مومنانه باشد، افزود: شهادت به خدا و یگانگی‌اش و شهادت به نبوت اسلام در عرف دینی ما به شهادتین تعبیر می‌شوند که باید ایمان و باور داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: تمام جهان هستی خداباور هستند و ذکر خدا را بر زبان می‌آورند
با شهادتین همه امنیت دینی قرار می‌گیرند.

محمدی لائینی با اعلام اینکه امروز نقش اخلاق امروز در زندگی بسیار سرنوشت ساز است، گفت: همه نیاز به اخلاق داریم و باید دل به ارزش‌های اخلاقی بسپاریم و آن را جدی بگیریم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز