احیاء دوباره کارخانه در معرض تعطیلی با ورود دادگستری اشتهارد

۱۴۰۰/۱۲/۰۳ - ۰۸:۵۱:۵۷
کد خبر: ۱۳۰۱۱۱۵
احیاء دوباره کارخانه در معرض تعطیلی با ورود دادگستری اشتهارد
یک واحد صنعتی در اشتهارد که به دلیل مشکلات پیش آمده دچار رکورد و در معرض تعطیلی قرار گرفته بود با حمایت دستگاه قضایی احیاء و مجددا با ظرفیت کامل به مدار تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، رئیس دادگستری اشتهارد با تشریح پیگیری قضایی برای حل مشکلات واحد صنعتی «فراگستر بیستون» در آبان ماه امسال گفت: این شرکت با سابقه بیش از دو دهه فعالیت در صنعت انتقال نیرو در کشور، دارای دو مجموعه در شهرک صنعتی اشتهارد است که توانسته ضمن صادرات دکل‌های تلسکوپی به کشورهای اوگاندا، سریلانکا و عراق و متعاقبا ارزآوری قابل قبول برای کشور، برای 200 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کند.

علی بستامی افزود: مواد اولیه لازم جهت تولیدات این واحد صنعتی، ورق‌های تولیدی شرکت مجتمع فولاد است که مطابق سهمیه، سال‌ها در اختیار این شرکت قرار می‌گرفت ولی پس از قطع ناگهانی کد بورسی و عدم تحویل مواد اولیه، حدود 10ماه ظرفیت تولید کارخانه تا 50درصد کاهش یافت و متعاقبا پروژه‌های صادراتی نیز با مشکلات عدیده‌ای رو به رو شد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط پیش آمده، خطر توقف خط تولید و تعدیل نیرو دور از انتظار نبود، بیان کرد: مدیران این کارخانه با حضور در دادگستری شهرستان اشتهارد مشکلات خود را با دستگاه قضایی در میان گذاشتند که در راستای رفع موانع تولید، دادگستری به این موضوع ورود کرد.

 وی ادامه داد: با پیگیری‌های مستمر دادگستری شهرستان اشتهارد در کمتر از دو ماه رفع مسدودی از کدبورسی این کارخانه انجام شد و هم اکنون این کارخانه پس از حل شدن موانع تولید توانسته است دو پروژه جدید در عراق را تحویل بگیرد که هر کدام از این پروژه ها بالای هزار تن سفارش کار دارند و پروژه‌های سوم و چهارم نیز در حال عقد قرارداد است.

رئیس دادگستری اشتهارد با اشاره اینکه مدیر این کارخانه در دیدار اخیر با وی و دادستان این حوزه قضایی از برنامه این شرکت برای افزایش نیروی کار در آینده نزدیک خبر داده  گفت: این موضوع نشان داد که ورود جهادی مسئولان می‌تواند مشکلات واحدهای تولیدی را برطرف کند؛ دادگستری شهرستان اشتهارد نهایت تلاش خود را برای حمایت از تولید کنندگان همچون گذشته به کار خواهد بست.

انتهای پیام

 

نظر شما