۵۴ درصد مازندرانی ها دوز سوم واکسن را تزریق کردند

۱۴۰۰/۱۲/۱۴ - ۱۲:۴۰:۱۷
کد خبر: ۱۳۰۵۴۳۹
۵۴ درصد مازندرانی ها دوز سوم واکسن را تزریق کردند
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ۵۴ درصد هم استانی ها دوز سوم واکسن را تزریق کردند، گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی نیز کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران ، با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و ۱۸۰ هزار نفر در استان دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۴ درصد مردم دوز سوم را تزریق کردند درحالی که طبق برنامه باید به ۹۰ درصد برسد.

وی گفت: بیشترین رده سنی که هنوز تزریق واکسن آنها کامل نشده است گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ ساله است.

وی با اظهار اینکه در حال حاضر واکسن به وفور در استان وجود دارد، گفت: تمامی خانه‌های بهداشت نسبت به تزریق واکسن اقدام می‌کنند و تزریق واکسن در روستاها نیز خانه به خانه شده است.

آهنگر یادآور شد: در شهرها و ادارات نیز هرجا ۲۰ نفر متقاضی واکسن باشند نسبت به اعزام تیم سیار برای واکسیناسیون اقدام خواهیم کرد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به کاهش رعایت مصوبات و پروتکل‌های بهداشتی در استان اظهار داشت: رعایت پروتکل‌ها هر روز در حال کاهش است و این موارد شامل کاهش استفاده از ماسک، ضد عفونی، فاصله گذاری‌های اجتماعی و غیره می‌شود.

وی با عنوان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۴۹ درصد در استان کاهش یافته است، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار نفر از هم استانی‌ها واکسن را تزریق نکردند.

وی با اشاره به درپیش بودن تعطیل خواستار پرهیز از سفرهای غیرضروری شد و گفت: افراد گروه پرخطر نظیر سالمندان از سفر پرهیز داشته باشند.

 براساس اعلام جدید وزارت بهداشت وضعیت سه شهرستان مازندران قرمز، پنج شهرستان زرد و ۱۴ شهرستان آبی است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز