آیت الله علم الهدی: مردم به سپاه پاسداران دلبستگی اعتقادی دارند

۱۴۰۰/۱۲/۱۵ - ۱۸:۰۴:۵۶
کد خبر: ۱۳۰۶۱۹۳
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تعلق خاطر انقلابی و دلبستگی اعتقادی مردم به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با وجود دشمنی‌‎‌هایی که از طرف منافقان و معاندان در داخل و خارج کشور با این شجره طیبه صورت می‌گیرد، بدون شک به برکت توجهات خاصه امام زمان (عج) است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با جمعی از مسوولان ارشد سپاه استان افزود: باید شاکر بود که سپاه پاسداران با همه این توطئه‌های بدخواهان انقلاب و ملت، امروز از جمله محورهای مهم اقتدار نظام است.

وی ادامه داد: نخستین رژه پاسداران انقلاب اسلامی که پس از انقلاب در خیابان طالقانی تهران و پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد، آغازی بر استقرار یک شجره طیبه بود که امروز همه نظام و امت در سایه آسایش آن هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: امام خمینی (ره) فراتر از نبوغ سیاسی و جایگاه ولایت فقیه، عبد صالح خدا بود و به سبب جایگاه ایمانی و عرفانی خود، در بسیاری از بزنگاه‎های حساس انقلاب امت را راهبری می‎‌کرد. نامگذاری سومین روز ماه شعبان المعظم و روز ولادت اباعبدالله (ع) بنام روز پاسدار نیز تدبیر حکیمانه‌‎ای بود که به‎ واسطه آن، نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از همان ابتدا با سیره امام حسین(ع) و بویژه قیام عاشورا گره خورد و تاکنون در پهنه توسعه قیام عاشورا، اقتدار سپاه نیز در حال گسترش است. 

وی گفت: این مردم روزهایی را تجربه کرده‌اند که تأمین یک گلوله توپ برای شلیک به سمت دشمن متجاوز برایشان همچون یک معضل و مشکل بزرگ بود، اما اکنون ایران اسلامی موثرترین نقش را در این جغرافیا ایفا می‎‌کند و دشمن دور و نزدیک او از بُرد موشک‎هایش وحشت‌‎زده است. 

آیت الله علم الهدی افزود: مجاهدت پاسداران در عرصه‌های مختلف دفاعی، فناوری، فرهنگی، تعالی معنوی و حتی کادرسازی، کار را به جایی رسانده که انقلاب اسلامی به‌‎عنوان یک جریان مقتدر بین المللی در منطقه ایفای نقش کند و در همه حوزه‌‎ها، چالش غیرقابل سرکوب برای مستکبران عالم باشد.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت اخلاص و ایمان در میان پاسداران جوان انقلاب اسلامی تصریح کرد: امام خمینی (ره)، سوم شعبان و سالروز ولادت اباعبدالله (ع) را بنام روز پاسدار نامگذاری کردند تا پاسداران انقلاب در هر لحظه، خود را همچون یاران حضرت سیدالشهدا (ع) در کربلا بدانند و در جریان مقایسه اخلاص و انگیزه‌های خود با آن مردان راستین خدا، باورهای خود را متعالی کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: هرکس که در وجود خود دغدغه‌ای برای بقای این نظام الهی و تثبیت جایگاه آن احساس می‌کند، در این شرایط باید خود را با اصحاب سیدالشهدا (ع) در کربلا مقایسه کند تا پس از بررسی و خودکاوی دریابد که تا چه حد نسبت به خود و تکلیفی که بر دوش دارد، احساس وظیفه می‎‌کند. 

وی گفت: تقویت اخلاص و پایمردی بر انگیزه ‎های خالصانه و خدایی، مهم‎ترین مؤلفه و نیاز دلسوزان انقلاب اسلامی در امتداد این مسیر پر توفیق است. از یک برادر بسیجی ساده گرفته تا عالی‎ترین مقامات مسوولیتی کشور، هرکس که از "برای خدا کارکردن" به  "برای خود کارکردن" برسد، در جهاد و فعالیت خود شکست خواهد خورد. 

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: آحاد ملت می‌توانند پاسدار انقلاب اسلامی باشند، در شرایطی که همواره خود را در محضر پروردگار بدانند و مخلصانه وارد میدان دفاع از حق شوند.

انتهای پیام

 

نظر شما