حمله خرس به قُرُق‌بان مازندرانی

۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۱۲:۲۲:۲۹
کد خبر: ۱۳۰۶۹۰۷
حمله خرس به قُرُق‌بان مازندرانی
یک قلاده خرس، به قُرُق‌بان ۵۵ ساله ذخیره گاه جنگلی دودانگه ساری حمله و وی را مصدوم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران ، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران گفت: یک قلاده خرس بعدازظهر دیروز در منطقه جنگلی دودانگه به یکی از قُرُق‌بان شرکت حفاظتی صنایع چوب فریم که در حال گشت زنی در منطقه بود حمله کرد.


سرهنگ ذکریایی افزود: با توجه به شیب زمین و حمله ناگهانی خرس، این قُرُق‌بان از ناحیخ دو دست و پنجه پا دچار شکستگی و از ناحیه شکم و ران دچار مصدومیت شد.


او با اشاره به اینکه این قُرُق‌بان با کمک اهالی روستای ذکریا کلا پیدا شد گفت: پس از انجام اقدامات پزشکی اولیه اورژانس ۱۱۵، مصدوم این حادثه به بیمارستان امام خمینی ساری منتقل شد.


سرهنگ ذکریایی به اشاره به اینکه در سال جاری ۸۳ نیروی یگان حفاظت در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بازنشسته شده اند، افزود: متاسفانه سازمان جنگل‌ها با یگان حفاظت خصوص جذب نیرو همکاری لازم ندارد.


فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ادامه داد: در سال جدید ۲۰ نیرو جدید در این واحد جذب شد و به ۶۳ نیرو دیگر نیاز است.


خرس قهوه‌ای یکی از نادرترین گونه‌های جانوری در جنگل‌ها و ارتفاعات مازندران هستند که در فصل زمستان در غار‌ها پناه می‌گیرند و با گرم شدن هوا به جستجوی غذایشان که شامل گیاهان و حیوانات هست می‌روند .

خرس‌های نر و ماده اوایل تابستان تا اوایل مرداد ماه باهم زندگی می‌کنند و در باقی فصول سال خرس مادر وظیفه رسیدگی به توله هایشان را به عهده دارد.

گله داری و دامداری بصورت آزاد، محصور نشدن حیوانات اهلی در محیط امن، برداشت منابع غذایی حیات وحش در سال‌های اخیر، وقوع خشکسالی، تغییر کاربری در داخل جنگل ها، ویلا سازی و تخریب زیستگاه حیوانات وحشی، توسعه نامتوازن شهر‌ها و روستاها، کوچک شدن محیط زندگی و ناامنی برای این حیوانات، گردشگری و طبیعت گردی مدیریت نشده و نیز مسابقات آفرود در جنگل از عوامل بروز برخی برخورد‌ها بین حیات وحش و بومیان منطقه است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز