کمک به تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی کشور اولویت کار در استان آذربایجان‌غربی است

۱۴۰۰/۱۲/۲۰ - ۱۱:۵۵:۵۵
کد خبر: ۱۳۰۸۱۱۲
کمک به تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی کشور اولویت کار در استان آذربایجان‌غربی است
استاندار آذربایجان‌غربی‌ تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی در کشور را از جمله جهت‌گیری‌های اساسی دولت در تدوین بودجه سال آینده اعلام کرد و گفت: تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی در کشور و ۷.۳ در آذربایجان غربی اولویت کاری سال ۱۴۰۱ در این استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان در دیدار با نخبگان و جمعی از اقشار مردم شهرستان بوکان افزود: رشد اقتصادی هشت درصدی در بودجه سال آینده برای استان هدف‌گذاری شده و اولویت اصلی کار مسئولان در سطح استان به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: تحقق این میزان رشداقتصادی در استان نیازمند فراهم کردن زمینه‌های لازم در سیاست‌گذاری کلان و رسیدگی به مشکلات بنگاه‌های اقتصادی است.

وی اظهار کرد: بی‌ثباتی اقتصاد در سطح کشور در چند سال‌گذشته و به تبع آن در استان ناشی از جهش نرخ ارز و افزایش فزاینده تورم، شرایط نامساعدی را برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران اقتصادی به وجود آورده است و این نوسانات باعث کاهش انگیزه مشارکت مردم در اقتصاد می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه از بخش خصوصی برای جذب سرمایه گذری در استان حمایت جدی خواهد شد، ادامه داد: همه مسئولان اجرایی در سطح استان موظف هستند موانع توسعه را رفع و برای پیشرفت استان همه تلاش خود را به کار بگیرند.

معتمدیان از ایجاد صندوق عدالت و پیشرفت در استانهای کشور در سال آینده خبر داد و بیان کرد: برای ایجاد این صندوق بودجه اولیه توسط دولت در نظر  گرفته شده و درآمدهای مازاد هر استان در این صندوق استانی واریز و با نظارت استاندار برای شتاب بخشیدن به توسعه استان هزینه می شود‌ .

وی از تدوین سند آمایش توسعه برای استان خبرداد و گفت: با وجود برخی از اشکالات در این سند، سند آمایش توسعه  نقشه راه برای توسعه استان به شمار می‌رود و باید برنامه های استان بر اساس این سند باشد.

در این مراسم هریک از دعوت شدگان به بیان دیدگاه و مشکلات صنوف خود پرداختند.

انتهای پیام

نظر شما