یامین‌پور: سیر واقعی تحولات توسط مردم و جوانان رقم‌ می‌خورد

۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۴:۰۰:۴۲
کد خبر: ۱۳۱۰۱۳۴
یامین‌پور: سیر واقعی تحولات توسط مردم و جوانان رقم‌ می‌خورد
معاون امور جوانان وزارت ورزش و‌جوانان گفت: حرکت واقعی تحولات توسط مردم به ویژه جوانان صورت می‌گیرد و این موضوع توسط دولتها و قدرتهای رسمی نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، وحید یامین‌پور در همایش جهاد اکبر در جمع جوانان و نخبگان ورزشی اظهار کرد: من در دوره دانشجویی تصور می کردم  که تحولات و اتفاقات مهم در کشور را دولت ها و حاکمیت ها رقم می زنند و استنباط این بود که آنها چون پول، قدرت، میلیونها نیروی انسانی،سازمان و ساختار را دارند، بنابراین می توانند تغییرات را در کشور رقم بزنند.

وی اضافه کرد: دقیقا در دوره فعالیت های پر حرارت دانشجویی‌مان که بسیاری از چیزها را نداشتیم، گاهی برای ادامه فعالیت‌های مان به دنبال یک اتاق چند متری بودیم .

یامین پور افزود: از زمانیکه با تحولات اجتماعی و تاریخی آشنا شدم، فهمیدم که حرکت واقعی تحولات توسط مردم به ویژه جوانان صورت می‌گیرد و این موضوع توسط دولتها و قدرتهای رسمی نیست.

وی در توضیح سخنانش پیروزی انقلاب اسلامی را مورد توجه قرارداد و گفت: همانند انقلاب اسلامی ایران، یک تحول مردمی که با اراده مردم و‌جوانان صورت گرفت و سلاح و پول و قدرت در این رخداد مهم، نقشی نداشت .

معاون وزیر ورزش و‌جوانان در ادامه سخنانش پیروزی انقلاب و‌هشت سال دفاع مقدس را یک حرکت ویک تحول مردم پایه دانست که برپایه شور و اشتیاق و حرارت جوانان شکل گرفت.

یامین پور در ادامه جوانان حاضر در سالن همایش را مورد خطاب قرار داد و اظهار کرد: شما بدانید هر چه زمان به پیش رفت توان تاثیر گذاری  دولتها و حکومت‌ها درجهان در برابر تشکل های مردم نهاد، جمع های مردمی و سازمان های مردم نهادضعیف تر شد.

وی تشکل‌های مردمی از ابتدای پیروزی انقلاب را مورد توجه قرار داد و توضیحاتی را در خصوص تشکل‌های مردمی که در مساجد، بسیج و فضاهای دانشگاهی مثل انجمن های اسلامی و سازمانهای مردم نهاد خدمت می‌کنند، ارائه کرد.

معاون امور جوانان در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: امام راحل(ره) یک اتفاق تاریخی را بنام انقلاب اسلامی رقم زدند که این اتفاق با هیچ نظریه رسمی در جامعه شناسی سیاسی و در جامعه شناسی انقلاب ها قابل توضیح نبود و هرچه به لحاظ تاریخی جلوتر آمدیم بر ابهام این موضوع در فضای دانشگاهی افزوده شد.

وی گفت: متناظر با پیروزی انقلاب اسلامی پیراهنی رسمی تحت عنوان جمهوری اسلامی برای آن دوخته شد و یک ساز و کار رسمی برای اداره کشور تحت عنوان دولت تشکیل شد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز