استاندار مازندران: تحول در تولید محصولات کشاورزی یک اولویت است

۱۴۰۱/۰۱/۰۶ - ۱۳:۲۸:۲۸
کد خبر: ۱۳۱۲۷۳۵
استاندار مازندران: تحول در تولید محصولات کشاورزی یک اولویت است
سیدمحمود حسینی پور، گفت: سیاست گذاری بانک ها در سال جدید می بایست اولویت در پرداخت تسهیلات برای تولیدات کشاورزی و طرح های دانش بنیان باشد. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در حاشیه بازدید از بزرگ ترین دهکده باغات گلخانه ای لیموترش ایران در روستای خرماکلای قائمشهر با اشاره به اینکه با الگوی طراحی شده توسط جوانان بسیجی این روستا، شاهد شکوفایی این روستا در همه عرصه ها هستیم، گفت: بواسطه تلاش و طراحی یکی از فرزندان برومند شهدا که الگوی بسیار خوبی درتولید و توسعه محصولات کشاورزی است، این مجموعه شکل گرفته و توسعه یافته است.

وی، خاطرنشان کرد :مقام معظم رهبری در طرح و تبیین شعار سال، دانش بنیان بودن تولید را مورد تاکید قرار دادند و جای خوشبختی است که این واحد تولیدی در همین راستا براساس روش توسعه یافته کشاورزی طراحی شده است که در گستره محدودی، تولیدات خوبی را توانستند ایجاد کنند که به مقیاس تمامی روستاهای استان می بایست گسترش پیدا کند، چرا که روستاهای ما ظرفیت بسیار بالایی در تولیدات محصولات گلخانه ای دارند.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد : اگر برآنیم تا هم به ثروت مردم مان در استان بیفزاییم و هم بتوانیم تولید مان را چند برابر کنیم و بازار جامعه هدف را اشباع نماییم، باید بسمت تولید نیازمندی های بازار برویم و لیمو ترش بشدت در بازار روسیه با قیمت مناسب مشتری دارد.

حسینی پور اظهار کرد :در 2 سال اخیر با ایجاد این گلخانه و مشارکت مردم از طریق شرکت تعاونی وضعیت معیشتی مردم تغییر کرده است و می بایست از ظرفیت های موجود در روستاهای مازندران بیش از این بهره ببریم چرا که حسب فرموده مقام معظم رهبری می بایست وضعیت کشاورزی مان را متحول کنیم .

وی اظهار کرد: سیاست گذاری بانک ها در سال جدید می بایست اولویت در پرداخت تسهیلات برای تولیدات کشاورزی و طرح های دانش بنیان باشد و هیچ اولویتی بالاتر از تولیدات محصولات کشاورزی نداریم. حتما این مهم را دنبال خواهیم کرد و تلاش داریم از طریق برخی نهادها مثل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان، تسهیلاتی را برای توسعه بخش کشاورزی در اختیار مردم قرار دهیم و با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی، شاهد جهش و انقلابی در بخش کشاورزی استان باشیم.

انتهای پیام

نظر شما