فعالیت ۱۳۰ شرکت دانش بنیان و فناور در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی

۱۴۰۱/۰۱/۰۹ - ۱۹:۰۲:۰۵
کد خبر: ۱۳۱۳۵۳۷
فعالیت ۱۳۰ شرکت دانش بنیان و فناور در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با اشاره به برخی عقب‌ماندگی‌های استان در حوزه واحدهای دانش بنیان و نوآور افزود: در تلاشیم با فرهنگ‌سازی و برنامه‌های مختلف بدنبال ارتقای کمی و کیفی تعداد واحدهای دانش بنیان و فناور استان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، غلامرضا منصورفر در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل ستاد اقتصاد دانش بنیان در سطح استان به ریاست استاندار و دبیری پارک علم و فناوری تا پایان ماه جاری، گفت: هم‌اکنون  در استان ۱۳۰ شرکت اعم از دانش بنیان و فناور تحت پوشش پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی فعالیت دارند که از این تعداد ۳۰ شرکت دانش بنیان هستند و علاوه بر این تعداد ۲۲ شرکت دانش بنیان غیر مستقر در پارک نیز در استان فعالیت دارند.

منصورفر از برخی کمی و کاستی‌های استان در خصوص شرکت‌های دانش بنیان و فناور از لحاظ کمی و کیفی اشاره و افزود: در سالجاری در کنار فعالیت‌های جاری به حوزه صنایع خلاق ورود خواهیم کرد و با فعالیت‌های فرهنگی برای جبران کمی و کاستی‌ها تلاش خواهیم کرد ضمن اینکه باید باور بحث نوآوری و پرداخت به اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری بین عموم مردم و مسئولان استان نهادینه شود.

منصورفر در خصوص حمایت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی از واحدها و شرکت‌های دانش بنیان نیز یاد آور شد : ارائه خدمات عمومی شامل پرداخت تسهیلات اداری و ایاب و ذهاب، حمایت‌های تخصصی همچون مشاوره فنی ، دوره آموزشی تخصصی، حمایت‌های مالی شامل پرداخت تسهیلات کم بهره مالی از جمله این حمایت‌ها است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۳۵میلیارد ریال به شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات ارائه شد همچنین از محل صندوق شکوفایی کشور نیز ۱۰میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان استان کمک شد ضمن اینکه واحدهای دانش بنیان و فناور برای دریافت تسهیلات بانکی به میزبان ۸۸ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸  به بانک ها معرفی شده اند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی افزود: همانطور که دولت در بحث امنیت، سلامت و  آموزش هزینه می کند باید در حوزه اقتصاد دانش بنیان نیز هزینه کند بنابراین باید موانع و مشکلات شرکت های دانش بنیان استان برطرف شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز