تشرف بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر به بقاع متبرکه استان

۱۴۰۱/۰۱/۱۵ - ۱۱:۰۹:۵۱
کد خبر: ۱۳۱۴۹۱۳
تشرف بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر به بقاع متبرکه استان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری بیش از یک میلیون و 400 هزار زائر در ایام نوروز به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد حدود ۶۰ هزار نفر زائر خارجی بودند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، بیان کرد: طرح آرامش بهاری در 117 بقعه متبرکه خراسان رضوی  از 28 اسفند ماه تا 13 فروردین برگزار شد. در این مدت بیش از یک میلیون و 400 هزار زائر به بقاع متبرکه استان و مشرف شدند که از این تعداد حدود ۶۰ هزار نفر زائر خارجی بودند.

وی افزود: 309 هزار و 490 زائر در واحدهای اقامتی بقاع متبرکه و حسینیه های استان اسکان یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به برنامه های فرهنگی طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مراسم تحویل سال، مشاوره وقف، غرفه کودک، مشاوره اعتقادی و خانوادگی، نمایشگاه های فرهنگی از جمله برنامه هایی است که در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه اجرا شد.

وی تعداد بازدیدکنندگان از خیمه معرفت را 329 هزار و 177 نفر عنوان کرد و گفت: در خیمه معرفت، غرفه های متنوعی شامل مشاوره وقف، مشاوره خانوادگی و اعتقادی و غرفه کودک وجود دارد که خدمات مختلفی را ارائه می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده تصریح کرد: بیش از 57 هزار مشاوره وقف، خانواده و اعتقادی، 1931 نوبت اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه و امامزادگان اجرا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه 58 هزار و 182 زائر از خدمات ایستگاه سلامت بهره مند شدند، گفت: 7495 مورد سخنرانی روزانه، قرائت ادعیه و مسابقات فرهنگی در این ایام در بقاع متبرکه برگزار شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز