مدیر عامل آب منطقه ای لرستان خبرداد: احتمال خشک شدن رودخانه های استان در سال جاری

۱۴۰۱/۰۱/۱۵ - ۱۲:۰۴:۰۶
کد خبر: ۱۳۱۴۹۴۹
مدیر عامل آب منطقه ای لرستان خبرداد: احتمال خشک شدن رودخانه های استان  در سال جاری
داریوش حسن نژاد از احتمال خشک شدن رودخانه کشکان چالش جدی کمبود آب در سال جاری خبرداد.

به    گزارش     خبرگزاری    برنا    از    لرستان    ؛   حسن نژاد  امروز   در   اولین نشست مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان با مدیران منابع آب شهرستانهای تابعه که به منظور مدیریت و بررسی منابع آب موجود در سال ۱۴۰۱ برگزار شده بود ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان  اظهار کرد: امسال به فرمایش مقام معظم رهبری سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی» نامگذاری شده و همه ما باید برای تحقق این امر و رسیدن به تولیدی که همراه با دانش و اشتغال آفرین  پایدار باشد تمام تلاش و کوشش خود را بکار گیریم .

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه همه کارکنان شرکت سال گذشته با وجود ‌چالشهای کمبود آب سالی سختی را پشت سر گذاشتند، افزود : با توجه به بررسی وضعیت آمار و اطلاعات واحد مطالعات پایه منابع آب شرکت که بصورت ماهانه تهیه و بروز می‌گردد، سال‌جاری با تنشها و چالش بیشتری در خصوص خشکسالی در سطح استان روبرو  خواهیم بود.

او تصریح کرد : از چالشها و مشکلات احتمالی پیش رو در سال جاری می‌توان به خشک شدن رودخانه‌ها ی کشکان، مادیان رود، تیره و...احتمال کمبود آب برای باغات اشاره کرد که در این میان شرایط شهرستان اشترینان بسیار نگران کننده است ؛ در این شهرستان منابع آب زیر زمینی به شدت در حال کاهش است.

مدیرعامل آب منطقه ای لرستان عنوان کرد : تنها در سال گذشته ۹۶ میلیون متر مکعب از منابع آب زیرزمینی استان تخلیه شده که می بایست از  ادامه این روند جلو گیری کرد. در شهرستان دلفان تمام سعی و تلاش خود را برای ساخت یک سد با ظرفیتی حدود ۵/۸ میلیون متر مکعب به منظور ذخیره منابع آب این شهرستان بکار گرفته‌ایم، در حالی که در طول یک سال ۲۲ میلیون متر مکعب از منابع آب زیرزمینی آن تخلیه شده است.

حسن نژاد گفت: در شهرستان سلسله با همه مدیریتی که انجام می گیرد در سال گذشته  ۲۱میلیون متر مکعب از منابع آب زیرزمینی این شهرستان تخلیه شد . بنابراین نیاز است با برنامه ریزی صحیح و تلاش شبانه روزی  برای حفظ منابع آب زیرزمینی استان اقدام نماییم.

او خاطرنشان  کرد : مدیران شهرستان ها با توجه به شناختی که از منابع آبی شهرستان خود دارند و با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف به منظور مدیریت بهتر از منابع آب موظف به تهیه و ارائه برنامه و اولویت بندی اهداف در سالجاری بوده و انتظار می رود برای پیشبرد اهداف شرکت، امسال نیز درادامه روند رو به رشد خود در سال گذشته با تلاش و جدیت بیشتری  قدم بر دارند و با همکاری و هماهنگی هر چه بیشتر با سایر دستگاه‌های اجرایی و اعضای محترم شورای حفاظت منابع آب در جهت مدیریت صحیح و مبتنی بر دانش از وارد آمدن خسارت به منابع آب زیر زمینی استان جلو گیری کنند.

انتهای پیام

نظر شما