استاندار خبرداد: خیز بلند البرز برای ایجاد ۱۲۰ هزار شغل تا پایان سال جاری

۱۴۰۱/۰۱/۱۵ - ۱۹:۱۹:۵۰
کد خبر: ۱۳۱۵۱۳۳
استاندار خبرداد: خیز بلند البرز برای ایجاد ۱۲۰ هزار شغل تا پایان سال جاری
استاندار البرز با بیان اینکه آماده اجرای طرح آمایش سرمایه‌گذاری استانی و شهرستانی صمت هستیم گفت: به دنبال ایجاد ۶۰ هزار شغل تا پایان سال ۱۴۰۱ بودیم که پس از فرمان و شعار مقام معظم رهبری درصدد هستیم این رقم را به ۱۲۰ هزار شغل برسانیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، مجتبی عبداللهی روز دوشنبه در دیدار با وزیر صمت که با همراهی نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، با بیان اینکه با جدیت و اهتمام ویژه ای برای حل مشکلات و موانع فعالان اقتصادی استان وارد عمل شده ایم، افزود: ساماندهی و شناسنامه دار شدن ۷ لکه صنعتی استان مورد درخواست تولیدکنندگان و صنعتگران استان است.

وی ادامه داد: بر این اساس درصدد هستیم این موضوع و مطالبه مهم را در سفر رییس جمهور محترم به استان البرز مطرح کنیم.

عبداللهی گفت: رفع ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتر برای البرز مصوبه دولت است که در دولت سیزدهم برای تحقق حقیقی آن پیگیر است.

وی با بیان اینکه واقعیت ها و ظرفیت های موجود البرز در تولید و صنعت احصا و بهره برداری شود، افزود: باید زیرساخت های لازم همچون آب، برق و گاز نیز برای صنایع و شهرک های صنعتی پیش بینی شود چراکه البرز در این راستا با محدودیت مواجه است.

استاندار البرز گفت: نرخ بیکاری البرز اکنون ۸.۳ درصد است که در مقایسه با بسیاری از استان ها در شرایط خوبی هستیم ولی برای رسیدن به نرخ بیکاری ۷ درصد هدف‌گذاری و برنامه ریزی کرده ایم.

وی افزود: طبق افقی که برای استان تعیین کرده بودیم بدنبال ایجاد ۶۰ هزار شغل تا پایان سال ۱۴۰۱ بودیم که پس از فرمان و شعار مقام معظم رهبری درصدد هستیم این رقم را به ۱۲۰ هزار شغل برسانیم.

عبداللهی گفت: برنامه های بسیار خوبی را برای تولید برق در شهرک های صنعتی، اسکان کارگران در شهرک ها و حمایت از تولیدکنندگان، برنامه های بسیاری داریم که نیاز به توجه و عنایت ویژه وزارت محترم صمت دارد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز