امام جمعه مشهد: برخلاف ادعای دشمن روحانیت همچنان مرجعیت خود را دارد

۱۴۰۱/۰۱/۱۹ - ۱۵:۴۲:۴۳
کد خبر: ۱۳۱۶۴۸۲
امام جمعه مشهد: برخلاف ادعای دشمن روحانیت همچنان مرجعیت خود را دارد
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حضور پرشور مردم در آیین تشییع شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی نقشه و برنامه‌های دشمنان را خنثی کرده و نشان داد که برخلاف ادعای بدخواهان، روحانیت از چشم مردم نیفتاده و همچنان مرجعیت خود را دارد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی افزود: عناصر ناپاک در این رسانه‌های جعلی و شیطانی خود چنین ترویج می کنند که روحانیت سقوط کرده‌ و عظمت و مرجعیت سابق خود را ندارد اما این ابراز احساسات مردم، هیجان و عواطف ارزشمندی که در تشییع پیکر این ۲ شهید روحانی به نمایش گذاشتند، تمام برنامه های دشمن را نقش بر آب کرد.

وی خاطرنشان کرد: حرم مطهر رضوی در ۱۰۰ سال اخیر بارها مورد هتک حرمت قرار گرفته و چندین‌بار به آن جسارت شده است و از به توپ بسته شدن حرم توسط روس‌های ملعون و نیز رضاخان گرفته تا کشتار مسلمانان در مسجد گوهرشاد و نیز کشتاری که توسط فرزند ملعونش در جریان انقلاب اسلامی روی داد تا انفجار تروریستی در روز عاشورا (سال ۱۳۷۳) و کشتار بی‌رحمانه‌ مردم را شاهد بوده است.

وی ادامه داد: آخرین جنایت و جسارت در حرم مطهر و حریم امام رضا(ع) جسارتی بود که سه روز قبل انجام گرفت و سه نفر از عزیزان روحانی در کنار مرقد مطهر امام هشتم (ع) در حریم حرم مطهر، به‌ وسیله‌ دشمنان اهل‌بیت به خاک و خون کشیده شدند و سنگین ترین مصیبت‌ها برای مردم ما هتک حرمت حریم مطهر امام رضا (ع) است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه این حادثه دلخراش عواطف همه ولایت‌مداران عالم را جریحه‌دار کرد، افزود: مطالبه ای که برخی از مردم دارند در خصوص امنیت حرم است که چرا باید فرد ناپاکی وارد حرم شده و سه عزیز ما را چنین در صحن امام رضا(ع) سلاخی کند که البته این مطالبه بحقی است، اما نباید به انتقاد، گله، شکایت و شکوه تبدیل نشود چرا که در این مساله نه آستان قدس و خدام این آستان و نه عزیزان محافظ، کوتاهی صورت ندادند و پس از حادثه نه تنها قاتل، که همدستان وی نیز در کمترین زمان ممکن به وسیله نیروهای حفاظتی و با همراهی مردم دستگیر شدند.

آیت الله علم الهدی با قدردانی از تلاش هایی که برای حفظ امنیت حریم رضوی می شود، گفت: چندین سال است که حریم مطهر امام هشتم (ع) مورد تهدید دشمنان مخصوصاً دشمنان تکفیری است و این جریان حفاظت، امنیت حرم و حریم رضوی را تامین کرده اند بنابر این هنگامی‌که یک حادثه ناامنی صورت می‌گیرد، نسبت‌ به آنچه در گذشته در حفظ امنیت حرم صورت‌ گرفته است، باید زبان تشکر داشته باشم؛ ولو اینکه بر اثر غفلتی، اکنون حادثه ای پیش‌آمده است که البته نباید صورت می گرفت.

وی ادامه داد: در جریان این ماجرا، تولیت عظمای آستان قدس از همه دغدغه‌مندتر مسائل را پیگیری کرده و نسبت‌ به تجلیل از شهدا و خانواده شهدا و امکانات دیگری که برای جریان‌های مختلف این شهادت لازم بود منتهای دغدغه را نشان دادند و لذا این مطالبه به‌حق نباید به‌ صورت گلایه و شکوه دربیاید.

وی به خدمات شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی اشاره کرد و افزود: از سال ۹۴ ستاد سامان‌دهی محلات حاشیه شهر در هشت پهنه فعالیتی در عرصه محرومیت‌زدایی، آگاه‌سازی و امنیت تشکیل شد که شهید دارایی مسوول یکی از این پهنه ها بود و مسوولیت همه این پهنه‌ها با شهید اصلانی بود و این‌ عزیزان برای خدمت روز و شب نداشتند و خانواده‌های بی‌سرپرست را سرپرستی می‌کردند، به فقرا کمک می‌کردند و در عرصه مساواتی که رهبری دستور فرموده بودند در حاشیه شهر فعال بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: نکته دیگری که ما باید توجه داشته باشیم این است که این حرکت جسورانه‌ که از یک ناپاک سرزد، این را ثابت می‌کند که دشمن در دشمنی جدی است و در دشمنی پای همه‌ چیز ایستاده است.

وی گفت: جریان تکفیری، پیاده‌نظام آمریکایی است این‌ها اصلاً بر حسب اعتراف وزیر خارجه اسبق آمریکا جریان‌های تکفیری و داعش را، تاسیس کردند که به‌عنوان پیاده‌نظام آمریکا در این منطقه فساد و جنایت کنند؛ بنابراین دشمن در دشمنی در حدی جدی است که پیاده‌نظام را تا این عرصه بفرستد که حتی به کشتن قانع نیست و در کنار کشتن بایستی حرمت حریم امام هشتم را نیز مخدوش کند.

آیت الله علم الهدی افزود: این عزیزان خدمتگزار محرومان حاشیه شهر بودند که دشمن آنان را قبلاً شناسایی کرده و تا حرم رضوی تعقیب کرده بود تا این جنایت را در جوار حرم امام رضا علیه‌السلام انجام داده و با این کار هتک حرمت حرم امام رضا صورت گیرد و این به‌خاطر اصالت دشمنی دشمن با اهل‌بیت (ع) و امام رضا و امام‌زمان (عج) است.

وی ادامه داد: آنچه که چالشی بر سر راه دشمن شده‌است مساله ولایت و ولایتمداری مردم در عرصه امت اسلام است. در عرصه‌های امنیتی، نیروهای بصیر و بینای مقتدر ما با قدرت ایستاده‌اند تا در عرصه های امنیتی جلو اجرای دشمنی دشمن را بگیرند و می گیرند اما در عرصه‌های دیگر که دروازه‌ مملکت باز است و حساب کتاب ندارد.

امام جمعه مشهد بیان کرد: این دشمنان در حرم امام رضا (ع) همان دشمن ناپاک و بی‌رحم فضای مجازی و جریان رسانه‌ای است و ما امروز متأسفانه به تعداد تمام گوشی‌های هوشمند رسانه آزاد و رسانه باز در مملکت داریم که تولید پیام و بازنشر پیام می‌کند و از هیچ‌کس مجوز نمی‌خواهد و هیچ‌کس هم جلودار آن‌ها نیست.

وی خطاب به مردم و جوانان که گوشی به دست هستند و قدرت تولید پیام دارند، گفت: جهاد تبیینی که مقام‌ معظم رهبری فرمان آن را دادند، این جهاد تبیین تنها کار من طلبه تریبون‌دار نیست بلکه فرمان این جهاد همگانی است و شمایی که گوشی دارید و می‌توانید تولید پیام و نشر پیام کنید، شما هم مسوول هستید که در عرصه جهاد فعالانه و مجاهدانه وارد شوید و در مقابل این تهاجم‌های نابکاران که در این فضای باز و نابکارانه مجازی در این کشور، صورت می‌گیرد، بایستید و اگر به این وظیفه عمل نکنید حکم‌خدا را زیر پا گذاشته‌اید و برخلاف جهاد واجب عمل کرده‌اید.

آیت الله علم الهدی همچنین مسوولان را مورد خطاب قرار داد و گفت: شورای‌ عالی فضای مجازی چند سال است که به فرمان مقام‌ معظم رهبری تشکیل شده‌است اما برای کنترل و مدیریت فضای مجازی کاری نکرده است. این ارتباطات پهناور در کشور ما با این دروازه عظیمی که بر روی دشمن باز شده‌ است تا با همه قدرت بیاید در این فضا فعالیت کند و مجلس هم هر روز یک حرفی می‌زند. یک روز می‌گویند از طرح صیانت سخن می گویند و یک روز از طرح تنظیم گرایی، نمی دانیم منتظر چه هستند و دشمن تا کجا باید پیش برود و چکار کند تا آنها به فکر افتاده و فضای مجازی را اصلاح کنند.

وی تاکید کرد: مجلس، دولت و همه مسوولان باید بیایند و با قدرت پای کار بایستند، چرا که خطر دشمن تا بیخ گوشمان نه بلکه تا حلقمان آمده است تا همه چیزمان را بگیرد، بنابراین این سهل‌انگاری در جلوگیری از فضای مجازی و فضای رسانه‌ای بی‌بندوبار موردقبول نیست و امیدواریم عزیزان ما با همه قدرت با هم حسی که نسبت‌ به این انقلاب و نظام دارند، مساله فضای مجازی و ولنگاری رسانه‌ای را پیگیری و مدیریت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز