کوچ زودرس عشایر در لرستان به دلیل گرمای هوا

۱۴۰۱/۰۱/۲۱ - ۱۰:۵۵:۲۳
کد خبر: ۱۳۱۷۰۸۴
کوچ زودرس عشایر در لرستان به دلیل گرمای هوا
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان ازساماندهی کوچ عشایر و استفاده از امکانات دستگاه های دولتی برای حفظ منابع طبیعی استان خبرداد.

به   گزارش    خبرگزاری   برنا   از   لرستان   ؛   شیرزاد نجفی   در دیدار با فرماندار ویژه بروجرد گفت: ساماندهی کوچ عشایر و استفاده از ظرفیت ها و امکانات  دیگر دستگاه ها برای حفظ منابع طبیعی استان ضرورتی انکارناپذیر است.

او  با اشاره به اینکه گرمای هوا باعث کوچ زودرس عشایر شده است،  افزود: هر چند در ورودی لرستان، همکاران منابع طبیعی اقدام به جلوگیری از ورود دام های غیرمجاز نموده اند؛ اما این در حالیست که دام های عشایر استان همدان، طبق رایزنی های صورت گرفته، بایستی با بازشدن معبر ورودی همدان، طی چندروز آینده عزیمت و لرستان را ترک کنند.

نجفی  از تشکیل اکیپ های نیروهای حفاظتی برای حفاظت از مراتع و ساماندهی کوچ عشایر برای جلوگیری از آسیب به مراتع و جنگل های استان خبر داد و افزود: از همه دستگاه های دست اندرکار اجرایی خواستارم که در هنگام کوچ عشایر، همکاری و مساعدت های لازم را با منابع طبیعی استان بعمل بیاورند.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری لرستان با اشاره به خشکسالی و کمبود بارش ها ،تصریح کرد: نقش مراتع و پوشش گیاهی علاوه بر جلوگیری از ریزگردها در جلوگیری از ایجاد کانون های بحرانی فرسایش بر کسی پوشیده نیست.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز