عدم حمایت مسئولان از تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان آذربایجان‌غربی

۱۴۰۱/۰۱/۳۰ - ۰۸:۵۹:۵۲
کد خبر: ۱۳۲۰۴۰۶
مدیرعامل شرکت آیس پالایش از عدم حمایت مسئولان از تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان انتقاد کرد و گفت: صنعت ما صنعت سبز دنیا و سازگار با محیط زیست بوده که متاسفانه مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، فرهاد افشارفرد، مدیرعامل شرکت آیس پالایش، در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به علاقه خود به تولید و فعالیت در این حوزه برای کمک به شهر و استان گفت: فعالیت ما ابتدا در زمینه ساخت و طراحی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات صنعتی بود که در سال ۱۳۸۲ با تشکیل گروه تحقیق RND و تحقیق برروی گاز CO۲ جهت بهره‌وری بیشتر از این گاز، از اساتید و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بهره گرفته و در سال ۱۳۸۵ با کمک دانشگاه شهیدرجایی دستگاهی را در این زمینه ثبت اختراع نمودیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور ما به ابداع و نوآوری علاقه نداشته و اهمیتی نمی‌دهند و در این زمینه مورد بی‌مهری دولت قرار گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: ما سابق بر این شرکتی دانش بنیان بودیم که تلاش‌های بسیاری از تولیدکنندگان، امروزه نام دانش‌بنیان را بر سر زبان‌ها انداخته و علی‌رغم تاکیدات مقام معظم رهبری بر توجه به فعالیت‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، در عمل همچنان شاهد بی‌توجهی و ایجاد مشکلات عدیده برای این بخش هستیم.

افشارفرد به تعطیلی واحد تولیدی «آیس کار» در سال ۱۳۹۰ به‌دلیل وجود مشکلات مالی، بدهی‌های معوق بانکی، دست‌اندازهای دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: به‌دنبال این تعطیلی، مجبور به رها کردن واحد و رفتن از ارومیه کردم، ولی با این حال تلاش‌هایی برای راه‌اندازی دوباره واحد و باز کردن چرخ تولید و اشتغال‌زایی داشتیم که در سال ۱۳۹۹ بعد از دیدار با "شهریاری، استاندار سابق آذربایجان‌غربی" و "حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس وقت قوه قضائیه" در سفر به ارومیه این واحد در ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ توسط نماینده دادستان و ... بازگشایی و دوباره تحویل ما گردید که بعد از این تحویل، مشکلات اصلی ما شروع شد.

مدیرعامل شرکت آیس پالایش اظهار کرد: ما در استان شخصی را جز مقام عالی استان سراغ نداریم تا بتوانیم مشکل خود را مطرح کنیم، اما متاسفانه ایشان فقط در طرح یکشنبه‌های صنعت از کارخانه‌های فعال بازدید کرده و به کارخانه‌های نیمه فعال و یا راکد اهمیتی نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه صنعت ما صنعت سبز دنیا و سازگار با محیط زیست است، یادآور شد: مقام معظم رهبری تاکید فرموده‌اند که مطالبه‌گر باشیم و من می‌گویم با این صنعت اشتغال ۵ هزار جوان را در سراسر کشور تضمین می‌کنم.

افشارفرد تعامل نداشتن بانک‌ها، مشکلات عدیده دستگاه‌های خدمات‌رسان و مقابله بسیاری از ارگان‌ها با تولید و صنعت را از جمله مشکلات اساسی پیش‌روی این صنعت عنوان کرد و گفت: همچنین از مهم‌ترین مشکلات کارخانه، جمع‌آوری برق این واحد علی‌رغم نصب و خرید تجهیزات توسط خود شرکت بود که علی‌رغم پیگیری و رایزنی با مدیران برق استان، همچنان این واحد مشکل نداشتن برق دارد.

وی تصریح کرد: در این خصوص علی‌رغم نامه‌نگاری‌های متعدد به شرکت برق، استاندار کنونی آذربایجان‌غربی، اداره صمت و ... همچنان هیچ خبری مبنی بر حل این مشکل نشده و حتی بعد از ارسال نامه در ۲۴ آذر ۱۴۰۰ توسط ستاد تسهیل با امضای استاندار به وزارت صمت تاکنون بی‌جواب مانده است.

مدیرعامل شرکت آیس پالایش افزود: متاسفانه حتی یکی از مدیران مرتبط با تولید و سرمایه‌گذاری در واکنش به امضا نکردن این نامه توسط خودش این جواب را که "امضای خودم را در این موارد خرج نمی‌کنم" داده و با وقوع این اتفاقات در حال فراری دادن ما از تولید و به‌خصوص تولید در شهر ارومیه هستند.

به گفته وی، ظرفیت پروانه بهره‌برداری این واحد تولید ۱۰۰۰ دستگاه پاشنده و ۱۵۰ دستگاه یخ‌ساز در سال بوده که در صورت فراهم شدن امکانات و حل مشکلات امکان بالا بردن ظرفیت نیز دور از تصور نیست.

لازم به ذکر است، واحد تولید آیس پالایش با نام تجاری “آیس کار” تولیدکننده دستگاه‌های پاشنده و یخ‌ساز و بزرگترین تولیدکننده یخ خشک در ایران است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز