تخصیص ۶۰ میلیارد ریال برای بازگشایی حریم بقعه شیخ صفی‌

۱۴۰۱/۰۱/۳۱ - ۱۲:۵۹:۲۳
کد خبر: ۱۳۲۰۹۷۶
تخصیص ۶۰ میلیارد ریال برای بازگشایی حریم بقعه شیخ صفی‌
برای تکمیل روند بازگشایی حریم مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی ۶۰ میلیارد ریال اعتبار جدید اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از تخصیص ۶۰ میلیارد ریال اعتبار جدید برای تکمیل روند بازگشایی حریم مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی خبر داد و گفت: بخشی از فرایند آزادسازی حریم بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی سال گذشته با تملک ساختمان بانک ملی و چندین ساختمان انجام شد و مابقی ساختمان‌های حریم این بقعه نیز با تخصیص اعتبار جدید تملک شده و بازگشایی کامل در روز‌های آینده انجام خواهد گرفت.

نادر فلاحی بیان کرد: با جذب این اعتبار، طی روز‌های آینده چند واحد تجاری و مسکونی موجود در حریم بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی تملک و تخریب شده و عملیات بازگشایی کامل حریم این میراث جهانی تکمیل خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل اضافه کرد: پیش از این و طی تملک‌های قبلی حدود یکهزار و ۲۰۰ متر مربع از حریم بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی آزادسازی شده است.

بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی از مهمترین آثار تاریخی شهر اردبیل و از بنا‌های کم نظیر تاریخی ایران است که از لحاظ معماری و کاشی کاری از شاهکار‌های سده هشتم هجری قمری و سال‌های پس از آن به شمار می‌رود که در سال ۱۳۸۹ به عنوان تنها اثر استان اردبیل در لیست آثار جهانی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز