مرشدی:

انجام به موقع کارهای تعمیراتی و پیشگیرانه باعث پایداری تولید می شود

۱۴۰۱/۰۲/۰۱ - ۱۴:۴۲:۳۳
کد خبر: ۱۳۲۱۲۵۶
انجام به موقع کارهای تعمیراتی و پیشگیرانه باعث پایداری تولید می شود
رئیس تعمیرات اساسی شرکت پالایش گاز ایلام گفت: انجام به موقع دستور کارهای تعمیراتی، برنامه‌های پیشگیرانه، پایش وضعیت دوره‌ای تجهیزات و تعمیرات اساسی سالیانه، موجب پایداری تولید خواهد شد.

به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری برنا ایلام، "مسعود مرشدی" افزود: در سال 1400،  7 هزارو 525 دستور‌کار تعمیراتی در این واحد صنعتی انجام شده‌ که از این تعداد 3 هزارو 28 مورد کارهای پیشگیرانه و پیش‌بینانه، 3 هزارو 645 مورد کارهای اصلاحی و اضطراری و 852 مورد عمومی و متفرقه بوده  که با شاخص 98 درصدی در تحقق انجام به موقع دستور کارهای تعمیراتی و بهبود 3 درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های واحد تعمیرات در یک دسته‌بندی کلی به سه دسته تعمیراتی پیشگیرانه و پیش‌بینانه، اصلاحی و اضطراری، عمومی و متفرقه تقسیم می‌شوند، اظهار داشت: در طول سال گذشته 106 هزارو 520 نفر ساعت کار تعمیراتی انجام شده است که 60 هزارو 843 نفر ساعت آن مربوط به تعمیرات اساسی می‌باشد.

وی ادامه داد: همچنین تعداد 2 هزارو 935 روتین مربوط به دستورکارهای تعمیرات پیشگیرانه صادر و به واحدهای تعمیراتی ارجاع و تعداد 2 هزارو 75 مورد تست و کنترل ارتعاش تجهیز دوار و 81 مورد آنالیز روغن در بخش تعمیرات پیش‌بینانه نیز در همین مدت به انجام رسیده که انجام فعالیت های مذکور منجر به کاهش 17 درصدی درخواست کارهای اضطراری نسبت به سال قبل گردیده است.

مرشدی با بیان اینکه فعالیت‌های تعمیراتی متناسب با وضعیت تجهیزات و در راستای تحقق مأموریت اصلی شرکت همان تولید پایدار، ایمن، پاک و بهره‌ ور گاز  انجام می‌شوند، خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از وقوع خرابی تجهیزات، فعالیت‌های تعمیراتی پیش‌بینانه و پیشگیرانه توسط واحد متد در بستر سامانه نت تدوین و پس از صدور در موعد مقرر، توسط واحدهای مجری تعمیراتی انجام می‌شوند.

وی اظهار داشت: تعمیرات اساسی سال 1400با شاخص 100 درصدی انجام به موقع فعالیت های تعمیرات اساسی و بهبود 10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به انجام رسید.

رئیس تعمیرات اساسی شرکت پالایش گاز ایلام گفت:در تعمیرات اساسی امسال بیش از 4 تجهیز شامل 74 تجهیز ثابت، 115 مورد تجهیز دوار، بیش از 300 مورد شیرآلات، حدود 1600 اینچ ‌قطر از خطوط لوله، بیش از 2800 تجهیز ابزار‌دقیقی و بیش از 800 تجهیز برقی با صرف بیش از 60 هزار نفرساعت و طی مدت 32 روز مورد بازرسی، نوسازی، تعمیر و یا تنظیم قرار گرفتند.

مرشدی افزود:در سال گذشته 83 مورد جلسه بررسی و تحلیل عوامل ریشه ای خطا تشکیل و 132مورد اقدام  جهت اجرا  به واحدهای مجری ابلاغ شده است.

رئیس تعمیرات شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: از جمله موارد با اهمیت در حوزه خودکفایی که در اداره تعمیرات به انجام رسیده است می توان به استفاده از خدمات شرکتهای دانش بنیان داخلی جهت ساخت پد استال‌ فیلترهای واحد شیرین سازی گاز، ساخت درایوهای دورمتغیر، ساخت کارتهای سیستم های کنترل پالایشگاه، سیستم های اعلام حریق، ساخت سنسورهای آنالایزر و سنسورهای دما اشاره کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز