جوانان ظرفیت بزرگی در جامعه هستند و باید به مسائل آنان به دور از شعارزدگی رسیدگی کرد

۱۴۰۱/۰۲/۰۵ - ۲۳:۰۱:۴۱
کد خبر: ۱۳۲۲۶۴۰
جوانان ظرفیت بزرگی در جامعه هستند و باید به مسائل آنان به دور از شعارزدگی رسیدگی کرد
نشست هم‌اندیشی دبیران سمن‌های جوانان استان آذربایجان‌غربی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، رضا ابراهیمی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی در نشست هم‌اندیشی دبیران سمن‌های جوانان استان آذربایجان‌غربی، افزود: سمن‌های حوزه جوانان سیاسی یا عضو تشکل سیاسی نیستند و باید بالا بردن تحمل پذیری درخصوص نقد و نقدپذیری، مشکلات و دغدغه‌های جوانان را مدنظر قرار دهند و و درخصوص واقعیت‌های این بخش از جامعه بصورت واقع گرایانه مطرح و فعالیت خود را معطوف به این حوزه کنند.

وی گفت: بررسی صادقانه مسائل مربوط به جوانان، نتایج مطلوبی در پی خواهدداشت و اگر به شاخه های مختلف درگیر شویم از هدف اصلی دور خواهیم شد و یقینا نتایج مطلوبی نیز نخواهیم داشت، جوانان ظرفیت بزرگی در جامعه هستند و باید در این خصوص به دور از شعارزدگی تلاش کرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: باید موضوعات مربوط به جوانان بصورت موضوعی و تخصصی مورد بحث و گفت و گو و تبادل نظر قرار گیرد و زمان جلسات مربوط به جوانان نیز افزایش یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌غربی هم در بخشی از این نشست هم اندیشی به موضوع نقش سمن‌ها به عنوان نماینده بخش بزرگی از جامعه گفت: سمن‌ها باید بتوانند دیدگاه‌ها و احساس مسئولیت خود درخصوص مسائل مربوط به حوزه جوانان را با ارائه طرح، راهکار و برنامه پیگیری و مطرح کنند و در این خصوص نیز بالابردن تحمل نقد و نظرات مخالف اهمیت ویژه‌ای دارد.

سجاد بیرامی گفت: تمام تلاش ما باید معطوف به پیشرفت، رشد و بالندگی و حل مشکلات حوزه جوانان و ورزش باشد و در این خصوص طرح و جایگاه سمن ها را نیز ارتقا دهیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌غربی در ابتدای نشست آماری از عملکرد و برنامه‌های سمن‌های حوزه جوانان ارائه و بیان کرد: تا به امروز ۱۳۸ سمن دارای اعتبارنامه در استان فعالیت دارند که از این تعداد ۱۸ سمن در سال گذشته اعتبارنامه خود را دریافت و همینک شهرهای ارومیه، خوی، بوکان و میاندوآب بالاترین آمار را در این زمینه دارا هستند.

محمدحسین حسنی ا بیان اینکه تاکنون ۱۰ سمن در استان شناسه ملی را دریافت و ۶۰ سمن دیگر در حال دریافت یا برای دریافت شناسه اقدام کرده اند، افزود: از ۱۳۸ سمن دارای اعتبارنامه، ۹۱ سمن در حوزه اجتماعی، ۲۶ سمن در حوزه فرهنگی، ۱۴ سمن در حوزه اعتقادی و مذهبی و ۷ سمن در حوزه علمی و پژوهشی فعالیت دارند.

حسنی اضافه کرد: هم اکنون ۱۵ مرکز مشاوره نیز در شش شهر استان فعالیت دارند که در سال گذشته یک مرکز در سردشت به مراکز مشاوره استان اضافه شد ضمن اینکه در این مدت به یک هزار و ۷۶۱ نفر مشاوره رایگان ارائه و ۳هزار و ۲۴۸ جلسه مشاوره نیز برگزار شده است.

وی گفت: در سال گذشته از ۹۱ هزار و ۷۸۴ ثبت نام برای دریافت تسهیلات ازدواج، ۴۷ هزار و ۱۸۶ فقره وام به مبلغ بیش از ۴۰میلیون میلیارد ریال پرداخت شد که ۸۹ درصد دریافت کنندگان تسهیلات خود را دریافت کردند.

نشست هم اندیشی دبیران سمن‌های حوزه جوانان استان آذربایجان‌غربی با حضور ابراهیمی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی و بخشایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و بیرامی سرپرست ورزش و جوانان استان آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این نشست مسعود احمدی، اصلان اردهانی، صابر مسعودی، حسن احمدی، علی ابراهیمی، افشین رحیمی، الناز اکبری، امین بنایی، مریم عزیزی، نذیر خالدی و فرزاد عبدی به نمایندگی از دبیران سمن ها درخواست‌ها، مشکلات، دیدگاه‌ها، عملکرد و نیازهای خود را مطرح کردند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز