در نشست خبری :

جایگاه مناسب دانشگاه لرستان در کشور / مقدمات همکاری با باشگاه خیبر خرم آباد فراهم شده است

۱۴۰۱/۰۲/۰۷ - ۰۰:۳۱:۴۲
کد خبر: ۱۳۲۳۰۸۴
رییس دانشگاه لرستان گفت: در سفر اخیر ریاست‌محترم جمهوری به لرستان مبلغ 18 میلیارد تومان برای پروژه در حال ساخت تقاطع غیرهم‌سطح ورودی دانشگاه لرستان تصویب شده است .

به  گزارش  خبرنگار  اجتماعی  خبرگزاری  برنا  از  لرستان  ؛  علی نظری عصر سه شنبه   نشست خبری هیات رییسه دانشگاه لرستان با اصحاب رسانه ، اظهار کرد: شاهد هستیم رسانه‌های نظام استکبار جهانی، به گونه‌ای فعالیت می‌کنند که باطل را در مقام حق، به افکار عمومی نشان می‌دهند و حتی جنایاتی همچون جنایات رژیم صهیونیستی را نادیده گرفته و برعکس نشان می‌دهند اما در نظام اسلامی، مبنای فعالیت رسانه‌ای یک فعالیت مبتنی بر اخلاق، انصاف و رعایت معیارهای دینی است.

سرپرست دانشگاه لرستان افزود:اهمیت فعالیت رسانه‌ای در تعالیم قرآن کریم تا جایی است که خداوند متعال به قلم، سوگند خورده است و این نشان می‌دهد در تعالیم دین اسلام، جایگاه قلم و فعالیت رسانه‌ای، یک جایگاه بسیار مهم است.

او بیان کرد:اگر بخواهیم با نگاه دینی و قرآنی به فعالیت رسانه‌ای نگاه کنیم قلم و نوشتن کلمات و واژگان، دارای ارزش والایی هستند.

نظری عنوان  کرد:اهمیت و جایگاه قلم تا جایی است که می‌تواند صلح را در جهان ترویج کند یا برعکس، جنگ و خشونت را در جهان رواج بدهد؛ بنابراین، برای همه‌ی کلماتی که به قلم می‌سپاریم بایستی مسئولیت و تعهد داشته باشیم.

او گفت:رسالت رسانه در تعالیم دینی و اسلامی آن است که حقیقت را بیان کند؛ زیرا فعالیت رسانه‌ای و قدرت بیان، در نظام هستی از جایگاه مهمی نزد خداوند متعال، بهره‌مند است .

سرپرست دانشگاه لرستان ادامه داد: متناسب با محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، فعالیت رسانه‌ای و جهاد تبیین کاملاً در یک راستا هستند؛ در نظام اسلامی، جایگاه مهم رسانه‌ از نوع رسانه‌ی توحیدی است که در مسیر جهاد تبیین و مطالبه‌گری، حرکت می‌کند.

نظری اخاطر نشان کرد: وقتی پیامبر گرامی اسلام (ص) به پیامبری مبعوث شد در واقع با یک رسالت رسانه‌ای، پیام خداوند متعال را به مردم منتقل کرد؛ اینجاست که اهمیت فعالیت رسانه‌‌ای در پیام‌رسانی مبتنی بر حقیقت و توحید، مشخص می‌شود.

او تاکید کرد: رستاخیز رسانه‌ای یک موضوع است که در آن رسانه، به‌دور از دروغ‌پراکنی و براساس اخلاق اسلامی و صداقت، وقایع را صادقانه برای افکار عمومی، مسئله‌شناسی و منعکس می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج اساتید لرستان یادآورشد: دغدغه‌هایی که رسانه‌ها بیان می‌کنند بایستی در مسیر اهداف والای انقلاب اسلامی، توحید‌گرایی، مردم‌گرایی و مطالبه‌گری، دقت و راستگویی و اخلاق اسلامی باشد.

نظری گفت: رسانه، یک دانشگاه است و دانشگاه هم متقابلاً یک رسانه است؛ هر دو طرف بایستی همکاری‌های دوجانبه‌ی خود را گسترش دهند زیرا رسالت هر دو نزدیک به هم است.

سرپرست دانشگاه لرستان افزود:فعالان رسانه و خبرنگاران، دانش‌آموختگان نظام دانشگاهی هستند و این خود گویای اهمیت فعالیت دانشگاهی است که نیروهای متعهد و متخصص را تربیت می‌کند.

نظری گفت: در ایام بیماری کرونا هم شاهد بوده و هستیم که دانشگاهیان از جمله پزشکان، پرستاران و کادر درمان در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا بودند و فراموش نکنیم این‌ها تربیت‌شده‌ی نظام دانشگاهی هستند.

 او با اشاره به  اهمیت نظام دانشگاه  براساس سخنان حضرت امام (ره) ، یادآورشد: حضرت امام (ره) فرمودند که دانشگاه مبداء همه‌ی تحولات است.

رئیس سازمان بسیج اساتید  لرستان گفت: ما در راستای توجه به شعار سال، برنامه‌ریزی کرده‌ایم که پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی و مسئله‌محور مبتنی بر نظام مسائل استان لرستان را گسترش بدهیم.

نظری گفت:نگاه ما این است که دانشگاه باید کاهش‌دهنده‌ی نظام مسائل باشد و در این جهت، برنامه‌ریزی‌های لازم برمبنای تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز دانشگاهی را آغاز کرده‌ایم.

 او خاطر نشان کرد: رابطه‌ی دانشگاه با جامعه،‌صنعت، کشاورزی، گردشگری و ... باید به گونه‌ای باشد که بخش‌های مختلف جامعه برای رفع مشکلات خود به دانشگاه مراجعه کنند و از دانشگاه به عنوان یک ظرفیت پایدار نخبگانی، راهکار و راه‌حل بخواهند».

سرپرست دانشگاه لرستان یادآور شد: اینکه بخش‌های مختلف جامعه همچون کشاورزی، صنعت و گردشگری از حالت سنتی به حالت‌های صنعتی و پیشرفته تبدیل شوند مرهون آن است که بایستی رسانه و دانشگاه، هر دو، نوع نگرش‌ها و ذائقه‌ها را تغییر بدهند و نگرش‌ها و رویکردهای بخش‌های مختلف جامعه در جهت پیشرفت همراه با عدالت باشند».

او گفت: رسانه و دانشگاه هر دو بایستی به مباحث مرتبط با آینده‌پژوهی بیش از پیش، توجه کنند تا در حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی، نقش اثرگذاری داشته باشند.

نظری افزود: دانشگاه و رسانه با همکاری همدیگر بایستی فرهنگ مهارت‌آموزی کاربردی را در جامعه ترویج کنند تا فرهنگ کار براساس داشتن مهارت‌های کافی، در جامعه نهادینه شوند.

او  درخصوص  پروژه در حال ساخت تقاطع غیرهم‌سطح ورودی دانشگاه لرستان نیز گفت:  در سفر اخیر ریاست‌محترم جمهوری به لرستان مبلغ 18 میلیارد تومان تصویب شده است که یک‌سوم این مبلغ نیز به حساب دانشگاه واریز شده است.

نظری ضمن تقدیر  از استاندار لرستان (دکتر زیویار) و معاون عمرانی استاندار لرستان به خاطر پیگیری‌ها و همکاری‌ها در تسریع پروژه‌های عمرانی دانشگاه همچون تقاطع غیرهم‌سطح ورودی دانشگاه لرستان ، یادآورشد: ما به دنبال جذب سرمایه‌گذاری در زمینه‌‌ی پروژه‌های دانشگاه لرستان هم هستیم؛ از جمله مقدمات همکاری با باشگاه خیبر و سرمایه‌گذار این باشگاه، فراهم شده است که البته مستلزم مصوبات هیئت امنای دانشگاه است.

او گفت: ما به عنوان نهاد دانشگاه باید ابتدا بتوانیم مشکلات و مسائل درون سازمانی خودمان را رفع کنیم و بعد به سراغ کاستن از نظام مسائل جامعه برمبنای ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی برویم.

سرپرست دانشگاه لرستان گفت: جایگاه دانشگاه لرستان در کشور یک جایگاه مناسب است به گونه‌ای که چند روز پیش، دانشگاه لرستان، میزبان همایش ملی روز آزمایشگاه بود و بسیاری از شخصیت‌های علمی آزمایشگاهی کشور در این همایش شرکت کردند.

انتهای پیام

نظر شما