استاندار : مقدمات اتصال ریلی استان اردبیل به جمهوری آذربایجان فراهم شده است

۱۴۰۱/۰۲/۰۷ - ۱۰:۰۴:۲۵
کد خبر: ۱۳۲۳۱۰۶
استاندار : مقدمات اتصال ریلی استان اردبیل به جمهوری آذربایجان فراهم شده است
سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل،مقدمات اتصال ریلی استان اردبیل به جمهوری آذربایجان فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در خصوص نشست با سفیر جمهوری آذربایجان در ایران اظهار کرد:با توجه به مذاکرات در اجلاس گذشته و تاکیدات در اجلاس پانزدهم اقتصادی دو کشور، مقدمات اجرای اتصال ریلی استان اردبیل از مسیر تازه‌کند پارس‌آباد به جمهوری آذربایجان فراهم شده که امید می‌رود با برگزاری جلساتی در ایران و جمهوری آذربایجان، عملیات اجرایی پروژه سریع‌تر آغاز شود.

به‌دلیل اشتراکات ویژه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، روابط دو کشور در سطح کلان روابطی راهبردی بوده و رهبران و دولت‌های دو کشور به‌شدت معتقد به توسعه این روابط هستند.

هر چند گاهی اوقات دشمنان دو ملت تلاش می‌کنند چالش‌هایی را در ارتباطات بین دو کشور ایجاد کنند، اما اراده رهبران و ملت‌های ایران و جمهوری آذربایجان بر استمرار و تقویت روابط بین دو کشور است.

 نقش بسیار مهم اردبیل در توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان

استان اردبیل نقش بسیار مهمی در توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان ایفا می‌کند و عمده‌ترین مرز این کشور همسایه با استان اردبیل است، به‌طوری که این استان ۳۸۶ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان دارد.

اشتراکات فرهنگی، زبانی و دینی، دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان را بسیار به هم نزدیک کرده و باید تلاش کنیم نقش استان اردبیل را بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم که توسعه روابط با کشورهای همسایه است، در دستور کار قرار دهیم.

در مذاکرات امروز با سفیر جمهوری آذربایجان در ایران، در خصوص مرز مسافری بیله‌سوار بحث بازگشایی مطرح شد که در اولین فرصت، این مرز مسافری باز می‌شود.

با توجه به روابط تجاری استان اردبیل با جمهوری آذربایجان و مذاکرات امروز دو طرف در این زمینه، اراده سفیر جمهوری آذربایجان و اراده استان اردبیل بر این است که بتوانیم روابط تجاری را به رقمی بیش از آن‌چه در گذشته بوده، برسانیم.

 افزایش قابل توجه مبادلات تجاری با جمهوری آذربایجان

البته در طول چند ماه اخیر علی‌رغم وجود کرونا و محدودیت‌های آن، تجارت بین استان اردبیل و جمهوری آذربایجان افزایش قابل توجهی داشته ولی حتماً با رفع محدودیت‌ها، حجم مراودات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان افزایش پیدا خواهد کرد.

مباحث فرهنگی، برنامه‌های مشترک بین تیم‌های ورزشی و حضور دانشجویان در دو کشور از دیگر محورهای رایزنی با سفیر جمهوری آذربایجان در ایران بود که امیدواریم در توسعه مناسبات استان اردبیل با جمهوری آذربایجان عملیاتی شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز