حل مشکلات مناطق مختلف با استفاده بهینه از منابع موجود امکان‌پذیر است

۱۴۰۱/۰۲/۰۹ - ۱۷:۴۶:۱۳
کد خبر: ۱۳۲۴۰۵۴
حل مشکلات مناطق مختلف با استفاده بهینه از منابع موجود امکان‌پذیر است
سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل،حل مشکلات مناطق مختلف با استفاده بهینه از منابع موجود امکان‌پذیر است.

به گزارش خبر گزاری برنا از اردبیل، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در نشست با جمعی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد:حل مشکلاتی که در مناطق مختلف وجود دارد، با برنامه‌ریزی‌های تحول‌آفرین برای استفاده بهینه از منابع و ظرفیت‌های موجود استان اردبیل امکان‌پذیر بوده و لازم است شوراها نیز با همدلی و همکاری در این مسیر گام بردارند و مهم‌ترین مسئله در این خصوص توسعه اقتصادی استان است.

توجه به تکمیل زنجیره تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی، معدن و صنعت استان اردبیل ضروری است که در این راستا مطالعات و بررسی‌های مختلف با همکاری مشاوران متخصص انجام شده و حرکت در مسیرهای منطبق بر تکنولوژی روز در حوزه تولید و رونق اقتصادی استان پیگیری و اجرایی می‌شود.

 توزیع اعتبارات بر اساس شاخص‌ها و پروژه‌های اولویت‌دار

در رفع مشکلات مناطق و توزیع اعتبارات هیچ تفاوتی بین شهرستان‌ها نیست و توزیع اعتبارات در مناطق مختلف همواره بر اساس شاخص‌های گوناگون و نیازمندی پروژه‌های اولویت‌دار شهرستانی انجام می‌شود.

دولت و ملت مجموعه‌های جدا از هم نیستند و باید در تصمیم‌گیری‌های شهرستان‌ها از ظرفیت‌های بزرگ اعضای شوراهای شهر و روستا به‌عنوان منتخبان مردم و رابط دولت و اهالی استفاده شود و اعضای شوراها نیز لازم است مشکلات منطقه خود را جهت قرار گرفتن در برنامه‌ریزی‌ها، جمع‌بندی و در اختیار مسؤولان قرار دهند

نقش موثر ایجاد درآمد پایدار در تسریع حل مشکلات محلی

با توجه به مشکلات مطرح‌شده از سوی جمعی از اعضای شوراها، تلاش و همکاری بین اعضای شورا و دولت برای ایجاد درآمد پایدار اهمیت دارد چراکه داشتن درآمدهای پایدار با جلب مشارکت بخش خصوصی می‌تواند حل پاره‌ای از مشکلات مرتبط با شوراها و مسائل محلی را سرعت بخشد.

مواردی مانند توجه به آموزش شوراها، تأمین ساختمان و فضای استقرار شوراها، صدور کارت‌های شناسایی برای اعضای شورا و مشخص کردن چارچوب مشخص برای توزیع قیر رایگان، لازم است توسط مسؤولان مرتبط دولتی پیگیری شود.

لازم به ذکر است؛ در این نشست که به‌مناسبت روز شوراها برگزار شد، تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اردبیل به بیان مشکلات منطقه خود پرداختند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز