ضرورت احیای واحد‌های راکد پرورش ماهی در استان اردبیل

۱۴۰۱/۰۲/۱۰ - ۰۹:۵۷:۱۶
کد خبر: ۱۳۲۴۱۶۰
ضرورت احیای واحد‌های راکد پرورش ماهی در استان اردبیل
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل، احیای واحد‌های راکد پرورش ماهی در استان اردبیل ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، یاسر عبداللهی عابد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در آیین معارفه سرپرست جدید اداره‌کل شیلات استان اظهار کرد: از سال ۹۵ که میزان تولید آبزیان در استان اردبیل ۸ هزار و ۵۰۰ تن بوده، در پایان سال گذشته این ظرفیت به ۱۰ هزار و ۷۰ تن افزایش یافته که این میزان رشد با توجه به ظرفیت بسیار بالای استان به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی افزود: تلاش ما بر این است تا در سال‌جاری با برنامه‌ریزی، واحدهای راکد و تعطیل‌شده پرورش ماهی و آبزیان در استان اردبیل احیا و به چرخه فعالیت بازگردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل به فعالیت ۵۳۰ واحد تولید شیلات در استان اشاره کرد و گفت: بخشی از این واحدها به دلایل مختلف راکد شده که ضروری است سرپرست جدید شیلات استان تدبیری بیندیشد تا این مجموعه‌ها به چرخه فعالیت بازگشته و تولید انواع ماهیان سردابی و گرمابی را در سطح بالا شاهد باشیم.

عبداللهی عابد وجود منابع آب ارزشمند در استان اردبیل به‌ویژه پایاب سد خداآفرین، قزل‌اوزن و ارس را یک ظرفیت بی‌نظیر در تولید آبزیان برشمرد و ادامه داد: با این ظرفیت‌ها استان اردبیل باید در تولید انواع ماهیان خاویاری، سردابی و گرمابی و زینتی در بین استان‌های غیر ساحلی در تراز ممتاز قرار گیرد.

وی با بیان این‌که تلاش بر این است تا شرایط سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات تسهیل شود، گفت: لازم است سرپرست جدید شیلات استان اردبیل با تقویت ارتباط و تعامل بیش‌تر با سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌ها کمکی جدی به تولید شیلات در استان داشته باشد.

لازم به ذکر است؛ در این نشست محمد اله‌بخش به‌عنوان سرپرست اداره‌کل شیلات استان اردبیل معرفی و از تلاش‌های مهدی افرا قدردانی شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز