​رویداد «ماه امت»، ملیت های مختلف را به زندگی مسالمت آمیز دعوت کرده است

۱۴۰۱/۰۲/۱۰ - ۱۷:۰۹:۲۵
کد خبر: ۱۳۲۴۵۰۲
​رویداد «ماه امت»، ملیت های مختلف را به زندگی مسالمت آمیز دعوت کرده است
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد رویداد بین المللی ماه امت را ظرفیت خوبی برای نشر ارزشهای فرهنگی قومیتهای حاضر در مشهد دانست و گفت: این آوردگاه فرهنگی، ملیت های مختلف را به زندگی مسالمت آمیز دعوت کرده است

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مهدی ناصحی در جریان حضور در رویداد ملی «ماه امت» گفت: موضوعی که دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد سرلوحه خود قرارداده، موضوع جهان شهر مشهد، شهر برکت و کرامت است و یکی از لوازم آن که یک شهر بتواند در عرصه بین الملل منشا اثر باشد این است که قومیت های مختلفی که در آن حضور دارند را بسیج کرده تا بتواند آن فرهنگی را که در آن مستولی است صادر کند.

وی ادامه داد: رویداد ماه امت یا همان جهانشهر یکی از این رویدادهاست و برکت اینگونه رویدادها این است که ملیت‌های مختلف بتوانند در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند و نسبت به نشر ارزشهای فرهنگیشان اقدام کنند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: درخواست ما از شهرداری این بود که بعضی از برنامه های فرهنگی برای دسترسی مردم مناطق حاشیه شهر، در نقاط کم برخوردار برگزار شود و  چون بخش زیادی از مهاجران افغانستانی در گلشهر اسکان دارند خواستیم که مراسم ماه امت در این منطقه اجرا شود.

نخستین رویداد بین‌المللی «رمضان، ماه امت» تا 16 اردیبهشت ماه در سالن شهدای مدافع حرم واقع در آوینی (گلشهر) ۵۷ برگزار می‌شود. شهروندان برای حضور در این رویداد می‌توانند عدد ۸ را به ۱۰۰۰۱۰۸ پیامک کنند یا در سامانه ثبت‌نام کنند. هزینه ثبت‌نام برای بلیت عادی پنج هزار تومان و بلیت ویژه ۲۵هزار تومان است. در این رویداد فرهنگی قرار است که گروه‌های قوالی پاکستان، منقبت‌خوانی افغانستان و یک گروه لبنانی در کنار گروه‌های خراسانی برنامه اجرا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز