جهانشهر بودن، برازنده شهر مشهد است

۱۴۰۱/۰۲/۱۰ - ۱۷:۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۳۲۴۵۰۳
جهانشهر بودن، برازنده شهر مشهد است
شاعر و نویسنده افغانستانی گفت: مشهد از دیرباز پذیرای مهاجران زیادی از کشورهای مختلف بوده و به همین دلیل از قدیم، جهانشهر بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، سید ابوطالب مظفری در جریان حضور در رویداد ملی «ماه امت» اظهارکرد: در جاهای مختلف کشور ایران مهاجرانی هستند که زندگی می کنند، درس می خوانند و پژوهش می کنند و در شهر مشهد نیز منطقه گلشهر به یک نماد در این زمینه تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در مناطقی که مهاجران سکونت دارند چهره های فرهنگی، ورزشی و نخبه های زیادی رشد پیدا کردند و در نقاط مختلف ایران و کشورهای دیگر به مدارج بالایی رسیدند که ثمره مهمان نوازی مردم شریف ایران است که مجال رشد و ترقی را به آن ها داده است؛ آن‌ها نیز به شکرانه این محیط امن توانستند استعدادهای خود را بروز دهند.

این پژوهشگر بیان کرد: چنین برنامه هایی مانند رویداد ملی «ماه امت» باید تداوم داشته باشد تا هم مایه همدلی و وحدت دو ملت بوده و هم تشویقی ‌شود برای نسل جدید تا بتواند با انگیزه بیشتری رشد کند.

وی گفت: مشهد در ذات خود جهانشهر است به ویژه از زمانی که امام رضا(ع) وارد این شهر شدند، اقوام مختلف و زیادی برای سکونت این شهر ساکن مهاجرت کردند.

مظفری خاطرنشان کرد: در حقیقت این شهر از زمان‌های دور جهان شهر و مرکز آمال و آرزوی افراد زیادی بوده تا بتوانند در این شهر زندگی کنند و چه خوب است که این اتفاق جهانشهر شدن مشهد آگاهانه صورت بگیرد و به مردم دنیا معرفی شود.

وی افزود: از کشورهای مختلف افراد زیادی برای زندگی و یا برای سفر و زیارت به این شهر می آیند و در بازگشت به کشور خودشان معرف فرهنگ مشهد می شوند، لذا نام جهانشهر شدن برای مشهد بسیار زیبنده است.

نخستین رویداد بین‌المللی «رمضان، ماه امت» تا 16 اردیبهشت ماه در سالن شهدای مدافع حرم واقع در آوینی (گلشهر) ۵۷ برگزار می‌شود. شهروندان برای حضور در این رویداد می‌توانند عدد ۸ را به ۱۰۰۰۱۰۸ پیامک کنند یا در سامانه ثبت‌نام کنند. هزینه ثبت‌نام برای بلیت عادی پنج هزار تومان و بلیت ویژه ۲۵هزار تومان است. در این رویداد فرهنگی قرار است که گروه‌های قوالی پاکستان، منقبت‌خوانی افغانستان و یک گروه لبنانی در کنار گروه‌های خراسانی برنامه اجرا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز